JO15-1 wint met 4-2

Na de overwinning op Hulzenseboys kende JO15-1 een positieve week. Deze positieve trainingsweek wilden de blauw-gelen natuurlijk een goed vervolg geven. Dit goede vervolg zou gegeven moeten worden in een thuiswedstrijd tegen Excelsior’31 o15-2 dat nog niet veel resultaten heeft kunnen boeken in deze eerste klasse.

Niet alleen voor het gevoel, maar ook om aan aansluiting te houden met de middenmoot en ploegen daarboven was het zaak om drie punten te pakken. Genoeg om voor te knallen dus deze zaterdag.

Tijdens de wedstrijdbespreking is het vooral gegaan over voetbalzaken en dat is positief. Zaken als strijd, passie en beleving hoefden niet meer zo nadrukkelijk te worden toegelicht.

Na de wedstrijdbespreking was het zaak om het prachtige blauw gele tenue aan te trekken om vervolgens te beginnen aan de warming-up. Een goede warming-up werd op de mat gelegd, waardoor het gevoel nog beter werd. Dit zal onze wedstrijd worden!

Om 10.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd en het waren de jongens uit Vroomshoop die het betere van het spel hadden. Er werd creatief en met diepgang gespeeld, waardoor Excelsior het erg zwaar had op het mooie kunstgras op Sportpark de Bosrand.  Na een mooie solo was het Mats die de score opende. Boys kwam op een mooie manier op een 1-0 voorsprong en die smaakte naar meer. Er werden meer kansen gecreëerd en Excelsior kwam er niet uit wat leidde tot frustratie. Zoveel frustratie dat een speler van Excelsior’31 terecht met rood van het veld werd gestuurd. Het was Sven die daarna met overtuiging de 2-0 tegen de touwen schoot. Dit was tevens ook de ruststand.

Tijdens de rust stemde iedereen tevreden en het was taak om deze voorsprong verder uit te bouwen. Spelers werden daarbij wel gewaarschuwd niet te makkelijk te denken en ze weer opnieuw volle bak moesten gaan.

Maar misschien wel tot ieders verbazing kwam Excelsior’31 een stuk beter uit de kleedkamer. Vol passie en met veel energie gingen ze de duels aan en dit leidde tot veel verwarring bij de boys. Door twee foutjes bij de boys was het dan ook binnen een paar minuten raak. 2-2…… Wat ging er hier gebeuren?

Gelukkig wisten de boys uit Vroomshoop vrij snel weer op voorsprong te komen door een goal van Sem, waardoor er iets knakte bij Excelsior’31. Harde duels werden aan gegaan en ook werden ze wat brutaler. Het was taak om hier niet te veel op in te gaan en hier niet aan mee te doen.  Dit werd niet gedaan en het was uiteindelijk Thijs die kon aantekenen voor de 4-2, waardoor de Vroomshoopseboys wederom drie punten kan bijschrijven.

Zaterdag wacht er een uitwedstrijd tegen v.v. Hellendoorn. Op naar weer een positieve week. Op naar de mooiste dag van de week!