in de voorjaarscompetitie van de 1e klasse 04, die is gericht op de regio Zwolle kende JO15-1 een moeizame start. Na 3 gespeelde wedstrijden stonden de mannen uit Vroomshoop nog maar op één punt door een gelijkspel tegen SV Gramsbergen. Moeite met het vinden van het doel in combinatie met het soms ‘knullig’ weggeven van doelpunten zorgden er voor dat er geen 3 punten gepakt konden worden.

Voorafgaand aan de vierde wedstrijd, een uitwedstrijd tegen v.v. Hellendoorn werd er goed met elkaar gesproken. Als het voetballend even niet lukt moet je zorgen dat je een team bent en de echte wil om te winnen laat zien. Dan komt het voetbal vanzelf.

En vanaf 23 maart gebeurde dit ook. Vanaf het begin van deze wedstrijd stond er een ander JO15-1. Naast dat er veel strijd werd geleverd werd er bij vlagen ook prima gespeeld. Resultaat? Een 2-4 uit overwinning op een stugge ploeg.

Een week later stond er een uitwedstrijd bij Be Quick’28 op het programma. De nummer laatst van de competitie. Een mooie kans om wederom 3 punten te pakken en dit gebeurde ook. Het spel was niet goed, maar zonder dat er weinig aan de hand was won de Vroomshoopseboys afgetekend met 0-2. Een overwinning die de ploeg deed klimmen op de ranglijst.

Als je wedstrijden wint voelt dat een stuk fijner en dit merkten we ook. Ondanks dat de sfeer altijd goed is geweest bracht dit het team weer dichter bij elkaar. Zo werkt dat nou eenmaal in de sportwereld. Het zelfvertrouwen groeide en de jongens waren klaar voor de volgende tegenstander. Op papier een lastige, want Nieuwleusen kwam naar de Bosrand.

Op deze 6 april kon de ploeg hele goede zaken gaan doen en dat bracht zelfvertrouwen met zich mee. De jongens waren gretig en dit zorgde er voor dat ze de eerste helft een prima pot voetbal op de mat konden leggen. Het was vanaf de zijkant mooi om de spelers zo te zien. Resultaat? Wederom een mooie 2-4 overwinning.

Plots stond de ploeg na 3 overwinningen op een gedeelde tweede plek, zo snel kan het gaan. Een gedeeld tweede plek en een wedstrijd tegen ZAC Zwolle op het programma. Een ploeg waarmee het de tweede plaats gedeeld werd. Een erg lastige ploeg zo hoorden wij van te voren. ZAC won bijvoorbeeld een week eerder met 0-3 van Hulzenseboys waar wij de tweede wedstrijd van de competitie nog van verloren, maar er staat nu een ander team.

Tijdens deze wedstrijd in Zwolle liet de Vroomshoopseboys wederom zien goed te kunnen voetballen. De mannen uit Vroomshoop hadden een betere spelopvatting en kwamen verdiend op voorsprong, maar wat ongelukkig keken ze in de tweede helft tegen een 3-1 achterstand aan. Er werd afgesproken er volle bak voor te gaan zoals een echt team hoort te doen. En met resultaat: Door een mooie goal kwamen ze terug in de wedstrijd en door een blunder van de keeper één minuut voor tijd sleepten ze nog de dik verdiend punt uit de strijd. Geluk moet je afdwingen 😉
Kortom: JO15-1 beleefd mooie tijden. Puur omdat ze de juiste instelling laten zien en de laatste weken voetballend de bovenliggende partij zijn.  Nu doorgaan.