O15-1: 7 punten uit 3 wedstrijden

o15-1 is goed begonnen in de hoofdklasse. Met 7 punten uit 3 wedstrijden draaien ze bovenin mee, maar toch heerste er na afgelopen zaterdag een enorme teleurstelling..

Na twee gewonnen wedstrijden tegen SJO JVZ en HHC Hardenberg (o-7 en 3-2) werd er afgelopen zaterdag, nadat er eerst samen werd gelunched afgereisd naar Coevorden voor een wedstrijd tegen Raptim. Raptim dat op dat moment met 0 punten onderaan stond.

Aangekomen bij Raptim werden we aangenaam verrast door het veld waar op gespeeld zou worden. Dit was namelijk verreweg het meest slechte veld wat ik ooit heb gezien. De avond er voor werd er nog volop op getraind kregen we te horen. Bij het normale trainingsveld waren geen lampen aanwezig, waardoor dit veld ook werd gebruikt om te trainen. Met een waardeloos speelveld als gevolg.

Om 14.30 uur werd er afgetrapt en begon de strijd voor de 3e overwinning op rij. Direct vanaf het begin werd duidelijk dat Raptim 1 doel had. Ver inzakken, vooral verdedigen en hopen op uitbraak. Veruit het meeste balbezit was dan ook voor de boys en het doel van Raptim stond dan ook onder hoge druk. Uiteindelijk was het Luciano die de 1-0 kon binnenschieten. Een belangrijke want het beeld was: Als je er maar 1 scoort dan kan het daarna misschien hard gaan.

Op goed voetbal hoefden we vandaag niet te rekenen, dat was simpelweg niet mogelijk op dit veld. Zelfs bij vrije trappen en corners wisten sommige spelers niet op de been te blijven.

Ons centrale duo kreeg van Raptim alle ruimte om op te bouwen, de voorste linie van Raptim stond nog op hun eigen helft. Toch werd hier niet goed mee om gegaan. Steeds werd het centrum gezocht, waar het al zo druk was en ook nog door een miscommunicatie tussen ons verdediging en middenveld kon de spits van Raptim, die sterk bleek te zijn doorlopen en hij lopte de bal knap over Daan heen. 1-1.. Dit maakte iets los bij de mannen uit Coevorden.

Maar de druk op het Raptim doel bleef en dit leidde tot meerdere corners. Het was uiteindelijk Julian die de bal fantastisch binnen kopte. Strakker in de kruising kon niet. Een luid gejuich en opluchting klonk. De mannen uit Vroomshoop hadden het gevoel ‘hehe’. En nu door met elkaar.

Na de rust was het zelfs de begeleiding van Raptim die dacht aan een oorwassing en dat ze het niet vol zouden houden. We kwamen ook goed uit de kleedkamer en creëerden al vrij snel de eerste kansen, maar tegen de verhouding in was het Raptim die de 2-2 wist te scoren.. Een hele snelle ingooi werd bekroont tot doelpunt. Was het wel een ingooi voor Raptim? De scheidsrechter liet het gebeuren.. Slim en brutaal van Raptim. Hier moeten wij van leren en zelf slimmer en brutaler in zijn.

Maar ook na de 2-2 bleef de druk vanaf de boys zijde en uiteindelijk pakte de boys dan ook weer de voorsprong. Sem kon knap doorkomen en zette zijn ploeg op 3-2.  3 keer een voorsprong, en daarna volgden er zelfs 3 opgelegde kansen voor de genadeslag. Deze gingen er niet in en  Raptim werd feller. Ze geloofden nog steeds in een resultaat en gooiden alle ziel en zaligheid in de wedstrijd. Iets wat de boys niet meer voldoende deed en weer lieten we het gebeuren.. 3-3 door een snelle omschakeling.

2 dure verliespunten in Coevorden waren een feit. De mannen van Raptim vierden deze punt uitbundig terwijl het in de Vroomshoopse kleedkamer dood en doodstil was. Hoe kon dit? Hoe hebben we hier geen 3 punten gepakt?

Kop omhoog, rug rechten en op naar zaterdag.