o15-1 laat de juiste wedstrijdbeleving zien.

SVZW is met 3 punten achter op de koploper de nummer 4 van de competitie. Met goede spelers in de as van het veld wisten ze het veel tegenstanders lastig te maken en vorige week wisten ze de derby tegen Juventa te winnen. De jongens uit Vroomshoop konden hun borst dus nat maken.

O15-1 dat vorige week met 2-2 gelijkspeelde tegen Dos’37 staat zelf op een zesde plek in de competitie en dus kon het een mooie wedstrijd worden op het hoofdveld van SVZW in Wierden. Nadat beide ploegen zich hadden opgewarmd stonden de blauw en wit hemden klaar voor de start van de wedstrijd.

In de eerste 10 minuten had de Vroomshoopseboys ontzettend veel moeite met het spel van SVZW doordat de juiste mensen bij hun steeds aan de bal kwamen. Dit resulteerde voor SVZW in een aantal corners die steeds verdedigd konden worden, maar in de omschakeling was de Vroomshoopseboys de bal te snel weer kwijt. Na 10 minuten viel een corner wel goed en wist SVZW uiteindelijk verdiend de 1-0 te scoren.

Na het eerste kwartier kreeg de Vroomshoopseboys wat meer controle, waardoor het beter in de wedstrijd kon komen, uiteindelijk resulteerde dit een paar kansen, maar heel gevaarlijk konden beide ploegen niet worden in de 1e helft. Met een 1-0 achterstand zochten de mannen uit Vroomshoop de kleedkamer op.

Aan het begin van de tweede helft was de bedoeling van de Vroomshoopseboys direct duidelijk. Strijden voor een resultaat. Maar helaas viel het doelpunt aan de andere kant. Een 2-0 achterstand. Kon de ploeg uit Vroomshoop zich hierna herpakken? ‘Ja’ zou het antwoord zijn.

De tweede helft werd er steeds meer strijd geleverd, maar ook kwam er aan de bal meer rust in het spel. Er werd meer verzorgd voetbal gespeeld en steeds meer werd de vrije man gevonden. Dit resulteerde uiteindelijk in wat meer doelpogingen. Het was uiteindelijk de goed spelende Sven die de bal op mooie wijze achter de keeper wist te plaatsen. De keeper moest zich helemaal strekken, maar kwam net een paar cm te kort voor het geplaatste schot.

De Vroomshoopseboys was terug en geloofde in een resultaat! SVZW kwam ‘er niet meer aan te pas’. De ploeg wist de vechtmachine aan te zetten. Strijd, passie en beleving werd er in het spel gelegd. Met nog ongeveer 10 minuten op de klok besloot de Vroomshoopseboys Arjen vaker mee naar voren te steunen voor extra stootkracht voorin.

Het was uiteindelijk diezelfde Arjen die na een steekpass nog even met twee verdedigers wist af te werken om vervolgens 1 op 1 met de keeper te komen. Hij maakte de bal beheerst af en zette daarmee de stand verdiend op 2-2. Dit doelpunt werd met het hele team gevierd. Ook Daan rende zijn doel uit, het veld over om het doelpunt mee te vieren.

Na de 2-2 was het Siem die na een goede corner de bal nog keihard op de lat kopte. Deze bal vloog er helaas niet in want anders was het feest compleet geweest, maar na het laatste fluitsignaal was de tevredenheid groot. Op wilskracht heeft de Vroomshoopseboys zich terug geknokt van 2-0 achterstand tegen een goede ploeg.

Een mooi compliment voor de ploeg, maar ook zeker de bevestiging dat je altijd moet geloven in een resultaat en in jezelf. Goed om te zien dat de ploeg daarin stappen heeft gemaakt.

Op naar de laatste wedstrijd van de eerste competitie. De derby tegen Den Ham en wat zullen de jongens gebrand zijn op een resultaat.