Op zaterdag 10 maart mochten de heren van JO15-3 aantreden op sportpark Rohorst tegen de Jo15-4 van Den Ham,een echte derby die je toch wel graag wilt winnen!

Gelukkig was de griep uit onze groep verdwenen en konden we op pad met een volledige selectie voor onze tweede competitie wedstrijd.

De wedstrijd werd gestart met de volgende opstelling:

Doel: Tim

Achterhoede: Daan,Siebong,Hendri(c) en Frank

Middenveld:Ali,Yorick en Bas de G

Voorhoede:Bas T,Alwin en Mustafa

Op de bank begonnen Rebar,Remco en Lars

De eerste helft kunnen we kort over zijn,gewoon niet goed genoeg! Oke,het veld was slecht waardoor de passing lang niet altijd zuiver was maar ook in de duels waren we te slap en vaak net een stapje te laat! Ook de balcontrole liet bij sommige spelers te wensen over,waardoor we bijna geen kansen kregen en we met een 0-0 stand de rust in gingen.

In de rust bij het bakje thee de boel weer eens besproken,het was natuurlijk niet allemaal negatief want verdedigend stonden weinig tot niks weg te geven.Dus met de nodige aanwijzingen en afspraken gingen we de tweede helft in.

De tweede helft begon opnieuw rommelig en onzuiver,maar na een minuut of 10 kwamen we beetje bij beetje steeds beter in de wedstrijd. We werden feller in de duels en zaten kort op onze tegenstanders. Vanuit de achterhoede melde Siebong zich ook steeds vaker aan het front met zijn onnavolgbare rushes zorgde hij voor extra druk en gevaar op de Hammer verdediging.

Uiteindelijk was het onze spits Alwin die de trekker overhaalde en vrij vlot achter elkaar de 1-0 en de 2-0 binnen schoot.

Den Ham liet zich echter niet kennen en ging op zoek naar de aansluitingstreffer,maar onze achterhoede onder leiding van aanvoerder Hendri stond vandaag uitstekend te verdedigen en gaf weinig weg. Ook bleven we nadrukkelijk op zoek naar de volgende treffer waardoor het voor Den Ham erg lastig werd. Uiteindelijk wist Yorick 10 min voor het eindsignaal met een prachtig verdekt schot de Hammer doelman volledig te verassen en konden we de wedstrijd rustig uitspelen.

Al met al kunnen we toch best tevreden zijn,2 wedstrijden 6 punten en zeker nog niet het beste uit ons team gehaald!