Vroomshoopse Boys JO15-3 debuteert succesvol in de vierde klasse!

Na een prachtige eerste seizoenshelft waarin we in de 5e klasse kampioen werden,mogen we ons de tweede helft van het seizoen een stapje hoger gaan bewijzen en het gaan proberen in de 4e klasse! Na een (te) korte voorbereiding door de sneeuw en vorst mochten we op zaterdag 2 februari aantreden tegen SJO JVC JO15-2 uit het Drentse Zuidwolde,uitkomend in de 4e klasse, voor een oefenwedstrijd. In de week voor de wedstrijd vielen Aron en Ali helaas geblesseerd af en konden we met 14 fitte? spelers aan de aftrap verschijnen.

Tegen Zuidwolde begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Daan de G,Frank(c),Stefan en Sil

Middenveld: Daan B,Daniel en Rebar

Aanval: Bas T,Alwin en Milan

Op de bank begonnen: Remco,Jochem en Bas de G

Al redelijk snel in de eerste helft hadden we de boel goed staan,al kwamen we er snel achter dat Zuidwolde in een 4-4-2 systeem speelde met 2 inlopende middenvelders waardoor onze centrale middenvelder Daniel het behoorlijk druk had. Even stonden we in twijfel om direct een extra middenvelder in te zetten voor onze linksback,maar door steeds op tijd in te stappen wisten Sil,Frank,Daan de G en Stefan dit probleem redelijk op te lossen. En omdat we steeds beter in de wedstrijd kwamen namen we de gok en lieten we het zo staan. In de 11e minuut was het dan ook raak,na een mooie aanval was het Daniel die voor ons de 0-1 binnenschoot.Direct na de hervatting van Zuidwolde sloegen we weer toe,met een geweldige uittrap van doelman Kyrell werd Milan gelanceerd en op volle snelheid passeerde hij de keeper 0-2. Zuidwolde probeerde terug te komen in de wedstrijd en drongen goed aan maar onze verdediging stond weer als vanouds en gaven weinig weg,de enkele pogingen op doel waren allemaal voor Kyrell. Daar tegenover was ons spel bij vlagen gewoon goed,mooie combinaties en dreigend richting het doel van Zuidwolde. Vlak voor rust sloegen we nogmaals toe,een houdbaar schot van Daniel werd finaal gemist door hun keeper waardoor we met een 0-3 stand de kleedkamer konden opzoeken!

Tevreden gezichten in de rust,ondanks de korte voorbereiding ging het prima. We besloten om in de tweede helft wel met een extra middenvelder te gaan spelen,Milan verhuisde naar een plaatsje op het middenveld en Rebar schoof door naar de rechtsbuiten positie. Bas de G kwam in het veld voor linksback Sil en nam de plek over van Rebar op het middenveld zodat we nu konden proberen wat meer overwicht te krijgen op de gevaarlijkste spelers van Zuidwolde.

De tweede helft begon uitstekend,Zuidwolde was duidelijk verrast door de omzetting en wij kregen steeds meer balbezit.We drongen sterk aan en na een paar kleine kansjes was het in de 46 minuut dan wel raak. Met een geweldige steekbal stuurde Daniel Milan het stafschopgebied in en opnieuw faalde Milan niet 0-4!  Zuidwolde liet echter de koppies niet hangen ze bleven het proberen en door een dekkingsfout van onze kant wisten ze in de 48e minuut de 1-4 te scoren. We hadden hierop direct een passend antwoordt,na fel doorjagen op de laatste man van Zuidwolde door Bas T en Rebar rolde de bal ineens voor de voeten van Remco die zonder na te denken de bal snoeihard in het doel joeg 1-5. De wedstrijd leek hiermee gespeeld,we kregen nog een paar kansen uit vrije trappen van Alwin en een goede schietkans van Bas T,maar het was uiteindelijk Zuidwolde die nog 2 keer wist te scoren in de 60e en 63e minuut! We grepen niet snel genoeg in bij een klutssituatie voor ons doel en hier wist Zuidwolde goed van te profiteren. De laatste 10 minuten waren we wel weer scherp en gefocust, gaven we niks meer weg en zo trokken we de overwinning over de streep.

Een prima generale voor de start van de competitie,volgende week uit in Hardenberg! Ondanks het vroege tijdstip en de korte voorbereiding hebben we bij vlagen prima gevoetbald en zat de sfeer er weer goed in. Nog 2 keer trainen en dan vol goede moed op naar onze eerste competitiewedstrijd!