Vroomshoopse Boys JO15-3 speelt gelijk tegen Marienberg JO15-1

Op zaterdag 13 april mochten we,na 3 thuiswedstrijden op rij,weer eens op pad voor een wedstrijd uit tegen Marienberg JO15-1! Alle punten die Marienberg verzameld had kwamen uit de thuiswedstrijden dus we waren gewaarschuwd.

Tegen Marienberg begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Sil,Frank(c),Stefan en Daan de G

Middenveld: Rebar,Ali en Daniel

Aanval: Bas T, Remco en Milan

Op de bank begonnen: Aron,Daan B,Alwin,Bas de G en Jochem

De eerste helft werd al gauw duidelijk dat het geen makkelijk dagje zou gaan worden,Marienberg voetbalde onbevangen en combineerde er lustig op los! Ons spel was wat stroperig en onzorgvuldig maar ondanks dat wisten we toch langzaam maar zeker de wedstrijd naar ons toe te halen. In de 13e minuut kregen we een corner die in eerste instantie werd afgeslagen maar door Bas T opnieuw voor het doel geslingerd. Het lukte Marienberg niet om de bal uit het doelgebied te krijgen en een attente Milan prikte voor ons de 0-1 binnen! Marienberg was echter niet uit het lood geslagen en ging verbeten op zoek naar de aansluitingstreffer. Met goed combinatie voetbal wisten ze het ons best lastig te maken,al wist onze verdediging hun aanvallers goed uit de zestien te houden. Twee prachtige afstandsschoten van Marienberg waren de gevaarlijkste momenten,en beide waren zeker de kruising ingegaan,maar onze keeper Kyrell pakte beide schoten uitstekend.Toch waren wij het die weer wisten de scoren,opnieuw werd er na een cornerbal knullig uitverdedigd door Marienberg en deze keer was Bas T er als de kippen bij om de bal binnen te schieten 0-2 in de 21e minuut. Na deze treffer kregen wij even de overhand en kreeg Bas T,na goed voorbereidend werk van Kyrell en Remco twee grote kansen op een grotere voorsprong maar helaas gingen ze er niet in. Vlak voor rust kreeg Marienberg dan toch nog hun aansluitingstreffer,nu stonden wij bij een corner te klungelen en wist Marienberg de 1-2 binnen te schieten. Ruststand 1-2!

Redelijk tevreden aan de thee,maar we waren er nog lang niet gezien het spel en de werklust van Marienberg. Met een aantal wissels begonnen we vol goede moed aan de tweede helft!

De tweede helft begonnen we direct met Marienberg onder druk te zetten,maar Marienberg wist hier prima mee om te gaan en maakte goed gebruik van de ruimtes die wij hierdoor weggaven. Tot drie keer toe wisten ze hun aanvaller 1 op 1 te zetten met onze keeper Kyrell,en drie keer wist Kyrell als winnaar uit de bus te komen! Na 15 minuten ploeteren wisten we met hard werken de boel weer wat georganiseerder te krijgen wat onmiddellijk resulteerde in een aantal kansen. De grootse kans kwam van Jochem die de keeper omspeelde maar werd neergehaald. Jochem sprong echter weer in de benen en schoot vervolgens de bal tegen de paal! Goed voordeel gegeven van de scheids en achteraf zeuren om een penalty heeft dan absoluut geen zin. De wedstrijd ging richting het einde en even was er hoop dat we ook nu met de volle buit richting Vroomshoop konden gaan,maar vlak voor het eindsignaal ging het dan toch nog mis. Bij een vrije trap van Marienberg lieten we twee man ongedekt bij de tweede paal staan en het was dan ook een koud kunstje om de bal binnen te werken:2-2 en tevens eindstand!

Gemengde gevoelens bij de spelers na afloop,een punt gewonnen of 2 verloren? Ik denk dat we niet mogen mopperen met deze uitslag want we hadden ook zo zonder punten richting de Bosrand kunnen gaan. Als we iets koelbloediger met onze kansen omgaan moet het zeker lukken om ook dit soort wedstrijden over de streep te trekken. Aan werklust en inzet ligt het zeker niet want we hebben er weer hard voor geknokt met elkaar! Voorlopig hebben we even niks te doen,want de JO15-3 speelt pas op 11 mei weer een wedstrijd,uit naar JCLE. Met nog 3 wedstrijden te gaan zijn we,met 1 punt voorsprong, nog steeds koploper in onze competitie en word het superspannend! Even een paar weekjes rust,dan weer volle bak voor de laatste wedstrijden en misschien een prachtig einde???