Vroomshoopse Boys JO15-3 toont veerkracht tegen Hardenberg'85

Op een stormachtige zaterdag 9 februari mochten we op pad voor onze eerste uitwedstrijd voor de competitie naar Hardenberg’85 om daar te strijden tegen de JO15-2! Onze selectie was weer compleet alleen moesten we door een keepersprobleem Kyrell afstaan aan de JO15-1. Gelukkig konden via de JO17-3 een beroep doen op keeper Maurice die bereid was om deze wedstrijd met ons mee te doen,Maurice en Jelmer nogmaals bedankt!

Tegen Hardenberg’85 begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Maurice

Verdediging: Sil,Frank,Stefan,Daan de G

Middenveld: Ali,Daniel,Bas de G

Aanval:Bas T,Remco,Milan

Op de bank begonnen:Alwin,Rebar,Aron,Jochem en Daan B

We begonnen de eerste helft op een veld wat vol in de stormachtige wind lag! Het waaide zo hard dat de bal niet eens bleef liggen bij een doeltrap of corner. De eerste helft moesten we tegen de wind in spelen en dat bleek een hele uitdaging te worden tegen een tegenstander die er veel zin aan had! Ballen uitverdedigen ging moeizaam, passes kwamen niet aan en de tegenstander zat ons vol op de huid. Het was dan ook niet vreemd dat we na 11 minuten tegen een 2-0 achterstand aankeken,alweer even gelden dat we zo snel op achterstand kwamen. Desondanks bleven we het proberen om naar voren te komen en al ploeterend wisten we in de 25e minuut de aansluitingstreffer te forceren doordat een verdediger van Hardenberg een harde voorzet in eigen doel tikte 2-1! We kregen nog een een paar kansen op meer,Alwin schoot net over en Bas T wist net niet te keeper te passeren,maar het was Hardenberg die vlak voor rust opnieuw wist toe te slaan. Een vlammend schot in de 30e minuut werd prachtig tegengehouden door Maurice maar de opstuitende bal was prooi voor de wind en waaide de goal in 3-1. In de 33e minuut was het opnieuw raak voor Hardenberg,we kregen de bal niet weg uit ons doelgebied en wederom werd daar goed gebruik van gemaakt 4-1. Uiteindelijk wist Milan in de allerlaatste minuut van de eerste helft de achterstand nog iets te verkleinen,los van zijn tegenstander schoot hij onberispelijk de 4-2 tegen de touwen.

Ruststand 4-2 dat moesten we even verwerken! In de kleedkamer werd koortsachtig overlegd over hoe we de tweede helft nu gingen invullen,want met de wind mee zouden wij nu in het voordeel zijn. Allereerst was het zaak om hun steeds inschuivende voorstopper en spelverdeler uit de wedstrijd te halen,dus werd Jochem in de spits gezet om hem af te stoppen. Na rijp beraad werd de gok genomen om achterin 1 op 1 te spelen,onze linksback werd geofferd en Aron zou inschuiven op het middenveld.

De tweede helft hadden wij de wind mee,letterlijk en figuurlijk! Nu stond Hardenberg met de rug tegen de muur en wisten zij nog moeizamer dan ons in de eerste helft met de omstandigheden om te gaan! We lieten rekening houdend met de harde wind de bal rustig rondgaan en combineerde er lustig op los. In de 39e minuut was het dan ook raak,met een bekeken balletje werd Milan weggestuurd en opnieuw werd er zonder aarzeling afgedrukt 4-3. De bal werd uit het doel van de tegenstander gehaald en vast voor Hardenberg op de middenstip gelegd want de Boys waren nog niet klaar voor vandaag! We bleven goed druk zetten,waren veel in balbezit en aanval na aanval werd er ingezet op de helft van de tegenstander. Hardenberg probeerde om via snelle counters toe te slaan,maar onze achterhoede liet zich niet verrassen. Nog 10 minuten wist Hardenberg de voorsprong te behouden,maar in de 54e minuut moesten ze toch het hoofd buigen. De uitstekend spelende Daniel haalde op randje 16 meter uit en de bal verdween prachtig in het doel 4-4. Met nog een kwartier te spelen gingen we er nu vol voor de overwinning. We bleven rustig aan de bal,konden elkaar goed vinden en kregen in de 63e minuut loon na werken! Een prima genomen corner door Bas T werd door naamgenoot Bas de G prachtig binnen gekopt 4-5. Met nog 7 minuten te gaan werden de laatste wissels ingebracht voor de moegestreden spelers om zo de overwinning vast te houden,maar die kwam geen enkel moment meer in gevaar. Sterker nog,in de 69 minuut was het opnieuw Daniel die weer prachtig binnenschoot en de wedstrijd definitief in het slot gooide.Eindstand 4-6

Wat een wedstrijd hebben we gezien,de eerste helft worstelend tegen de wind(en onszelf),en in de tweede helft de wedstrijd volledig doen kantelen met passie,strijd en goed voetbal! Samen de mouwen opgestroopt en de eerste 3 punten binnengehaald,dik en dik verdiend!