Vroomshoopse Boys JO15-3 verslaat stug Den Ham JO15-3

Op zaterdag 24 november mochten we weer op pad voor onze een na laatste wedstrijd,uit naar Den Ham! Met enkele klasgenoten in het andere team beloofde het een extra spannende derby te worden en natuurlijk zijn we nog volop in de race voor de titel! Na aanleiding van onze vorige wedstrijd besloten we om nu wat defensiever te beginnen om zo wat meer controle over de wedstrijd te kunnen krijgen.

Vanuit dit standpunt maakten we de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Daan de G,Frank,Stefan en Sil

Middenveld: Ali,Aron en Rebar

Aanval: Bas T,Daniel en Milan

Op de bank begonnen: Remco,Alwin,Bas de G,Jochem en Daan B

De eerste helft ging van start en al gauw kregen we wat we graag wilde:controle! De duels waren voor ons en we zette Den Ham goed onder druk. Echter Den Ham had achterin de zaakjes goed op orde,er werd kort gedekt en er werd goed rugdekking aan de backs gegeven.Toch wisten we er bij vlagen aardig doorheen te voetballen,de eerste kans kwam van Rebar die een lange bal van Kyrell uitstekend aannam en na een korte dribbel op de rand van de 16 meter afdrukte. Helaas kon de keeper de bal nog net uit de lange hoek tikken met zijn vingertoppen. In de corner die daarop volgde stond Milan klaar bij de tweede paal om in te koppen ware het niet dat de bal nog net van richting werd veranderd! Na 9 minuten was het dan toch uiteindelijk raak,na goed doorzetten gaf Ali de bal hard voor en via een been van een Hammer verdediger verdween de bal in het doel:0-1! We bleven na ons openingsdoelpunt op zoek naar meer,we gingen rustig op zoek naar openingen in de Hammer defensie en stonden defensief weer beresterk,elke aanval van Den Ham werd onschadelijk gemaakt! In de 18e minuut vonden we uiteindelijk de opening,een moment van onoplettendheid van de linksback van Den Ham en weg was Milan en vanuit een lastige hoek schoot hij prachtig de 0-2 binnen! De rest van de eerste helft bleven we scherp en fel voetballen,we kregen via Milan nog een grote kans maar die ging er helaas niet in! Op onze eigen helft deden we het nog beter want Den Ham kwam tot geen enkele doelpoging ruststand 0-2.

Dik tevreden aan de thee in de kleedkamer,even opwarmen en bespreken hoe we de tweede helft zouden gaan aanpakken. Want dat Den Ham wat zou gaan willen forceren dat stond wel vast. We kozen ervoor om Milan de laten zakken naar de rechtsback positie om zo de snelste Hammer aanvaller het nog lastiger te maken. Met verse middenvelders Bas de G en Jochem en Alwin,Remco en Daan B in de aanval begonnen we de tweede helft.

Vlak voor de aftrap tweede helft kregen we in de gaten dat Den Ham het in een 4-4-2 opstelling ging proberen. Snel werd er omgeschakeld naar een 3-4-3 opstelling waardoor Stefan een plaatsje opschoof naar het middenveld naast Aron. De tweede helft speelde zich het eerste kwartier voornamelijk af op het middenveld waarbij Den Ham probeerde om met lange en diepe ballen hun snelle spitsen te bereiken,maar net als in de eerste helft stonden we weer goed te verdedigen en we bleven loeren op de kansen bij de omschakeling. Alwin kreeg nog een vrije schietkans op randje strafschopgebied maar zijn schot ging over het doel. Na 20 minuten in de tweede helft was het weer tijd voor wat wissels,we brachten Daniel in voor Aron op het middenveld en Bas T kwam in het veld voor Remco voor wat meer snelheid in de omschakeling. We hielden het tempo hoog ,kwamen er steeds beter uit bij balbezit en in de 30e minuut wisten we de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Vanaf eigen helft stoomde gelegenheid back Milan in een snelle omschakeling op naar het Hammer doel maar de laatste verdediger van Den Ham trok net over de middenlijn aan de noodrem. In plaats van te fluiten liet de uitstekende scheidsrechter het spel doorgaan waardoor Bas T de aanval kon doorzetten! Met alleen de keeper voor hem wist Bas T het overzicht te houden en legde hij keurig af op de meegelopen Daan de G die dit buitenkansje niet aan hem voorbij liet gaan 0-3! Met nog 5 minuten op de klok was het nu een kwestie van uitspelen,en ook bij de spelers van Den Ham kwam steeds meer het besef dat er vandaag geen eer te behalen viel. Het eerste!!!!schot op goal van Den Ham werd klemvast gepakt door Kyrell en in de allerlaatste minuut wist Milan opnieuw vanaf eigen helft in een machtige sprint alleen op het Hammer doel af te gaan en bekwaam af te ronden 0-4 en tevens eindstand.

Na de matige wedstrijd tegen USV was dit weer het team wat we graag willen zien,wilskracht,felheid en bij vlagen prima voetbal! Prima gedaan jongens,nu kunnen we ons opmaken voor de laatste en mooiste wedstrijd van het seizoen as zaterdag thuis om 12.00 tegen Nieuwleusen. Bij winst zijn we kampioen van onze klasse, bij gelijkspel of verlies zijn we afhankelijk van de resultaten van de nummer 2 Nieuw Heeten. Familie,vrienden etc kom onze jongens aanmoedigen aanstaande zaterdag op jacht naar de titel,we gaan er vol voor!!!