Vroomshoopse Boys JO15-3 worstelt zich langs SJO JCO JO15-3!

Zaterdag 30 maart,opnieuw een thuiswedstrijd voor de heren van de JO15-3. Eigenlijk stond deze wedstrijd gepland op 4 mei,maar op verzoek van SJO JCO JO15-3 werd de wedstrijd verplaatst naar deze zaterdag. Voor ons kwam dat best goed uit aangezien we de zaterdag ervoor ook al vrij waren,dus voor beide teams een mooie oplossing. Op een zonovergoten Bosrand begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Ali,Frank(c),Stefan en Daan de G

Middenveld: Daan B,Aron en Daniel

Aanval: Bas T,Remco en Milan

Op de bank begonnen: Rebar,Alwin,Sil,Bas de G en Jochem

De eerste helft begonnen we prima,we hadden onze zaakjes rap op orde en JCO kon moeilijk grip vinden op onze bewegelijke middenvelders Daan B, Aron en Daniel. Bij tijd en wijle ging de bal prachtig van voet naar voet en werden onze aanvallers goed bediend. We waren al een paar keer gevaarlijk in de buurt van het doel geweest,maar in de 10 minuut was het dan toch echt raak! Milan werd op de rechtervleugel diep gestuurd en zijn harde lage voorzet kwam aan bij Remco. Uit de draai werd er een vinnige punter afgevuurd op het doel van SJO die de keeper in eerste instantie nog kon keren,maar de terug stuiterende bal werd prooi voor de goed meegelopen Daniel die dit buitenkansje optimaal benutte en zo de 1-0 binnenschoot. Hierna bleven we gevaarlijk,een kiezelhard schot van Aron werd gepakt door de keeper en een prachtig geplaatste bal van Rebar spatte op de lat uiteen! Ook JCO liet van zich horen,maar onze verdedigers hadden de zaakjes weer goed voor elkaar en de meeste aanvallen werden voor de 16 meter onschadelijk gemaakt. Zo ook in de 20e minuut,na een aanval van JCO belande de bal veilig in de handen van doelman Kyrell. Met een geweldige uittrap op maat werd de bal precies tussen de rechtsback en de centrale verdedigers van JCO geschoten waar de attente Bas T al op volle snelheid lag en de bal in 1 keer meenam,de keeper omspeelde, en de bal keurig binnenschoot 2-0! Het laatste kwartier voetbalde we goed,we kregen nog wat kansen op een grotere voorsprong maar het was JCO die het dichts bij een treffer kwam. Een daverend schot van JCO van buiten de zestienmeter zeilde richting de linkerkruising maar met een werkelijk schitterende redding wist Kyrell de bal tot corner te verwerken! En zo gingen we rusten met een 2-0 voorsprong.

In de kleedkamer de jongens gecomplimenteerd met een prima eerste helft,weinig weggegeven,veel dreiging en goed voetbal! Met de enkele wissels begonnen we vol goede moed aan de tweede helft.

Het eerste kwartier in de tweede helft was voor de Boys,we kregen een paar opgelegde kansen voor een grotere voorsprong! Een mooi schot van Daniel werd net gepakt door de keeper,en ook Jochem was 2 keer dichtbij een treffer. De grootste kans was voor Remco die plotseling een groot leeg doel voor zich zag en van schrik de bal naast schoot! Na 15 minuten rook JCO dat er wat te halen viel,wij haalden de trekker niet over en ze begonnen nu serieus richting ons doel op te stomen! Het werd van onze kant steeds rommeliger en er werd soms niet goed gedekt waardoor JCO steeds gevaarlijker werd. Met wat defensieve wissels probeerde we het tij nog te keren,maar het lukte ons niet meer om onder de druk van JCO uit te komen en het werd eenrichtingsverkeer richting ons doel. Maar zoals we wel vaker dit seizoen gezien hebben beschikt dit elftal ook over een “over mijn lijk” mentaliteit,de mouwen werden opgestroopt en er werd keihard gebikkeld en geploeterd om JCO van ons doel af te houden. We hielden goed stand,echt grote kansen wisten ze niet te creeren tot 5 minuten voor het eindsignaal! Ineens stond hun spits vrij voor de goal en vanaf 7 meter word de bal hard de rechterhoek ingeschoten. Iedereen van JCO stond al met de handen in de lucht,maar met een geweldige reflex wist Kyrell opnieuw zijn doel schoon te houden en ons te behoeden voor 5 hete minuten.Nu was het geloof gebroken en wisten wij de laatste minuten de boel redelijk eenvoudig dicht te houden tot het bevrijdende eindsignaal. Eindstand 2-0

Opnieuw een mooie 3 punter kunnen toevoegen aan ons totaal,met 15 punten uit 5 wedstrijden zijn we als enige in onze klasse nog ongeslagen! Toegegeven het was vooral de tweede helft niet heel best van onze kant,maar opnieuw hebben we laten zien dat we, ook als het niet lukt zoals we graag willen,beschikken over de juiste instelling en met elkaar knokken voor een goed resultaat grote klasse jongens! Met nog 5 wedstrijden te gaan staan we er prima voor en moeten we onze doelstelling van een top 5 klassering misschien wel iets bijstellen????