Op deze frisse zaterdagochtend is iedereen aanwezig inclusief Thomas die zijn team komt aanmoedigen bij deze belangrijke wedstrijd van de nr. 3 tegen de nr. 4 op de ranglijst. Na goede instructies van coach Gerhard betreden we het veld en na een lichte voorbereiding gaan we op onze posities staan. We beginnen scherp en SJO JCO biedt goed tegenstand. Desalniettemin weet Gido door te breken en ontstaat er een kans maar na wat duw en trekwerk in de 16 meter besluit de scheidsrechter in de 4e minuut een penalty te geven. Deze wordt helaas niet overtuigd genomen en raakt niet het doel. Dan 4 minuten later is er een soort gelijke situatie in onze verdediging en besluit ook hier de scheidsrechter een penalty te geven. Sylvan kijkt zijn tegenstander diep in de ogen en weet de penalty te stoppen.

Daarna staan beide teams weer met beide benen op de grond en wordt er goed gevoetbald. Dit resulteert in de 12e  minuut na een fantastische pass van Sybren of Mike ( ik ga voor Mike want die ben ik vorige week vergeten te noemen in het verslag) op Gido die m zeer koelbloedig meeneemt aan de voet en de 1 – 0 scoort. Hierna gaat het over en weer qua kansen maar van beide kanten vergeten we te scoren. Zoals in de 17e minuut wanneer Sybren een SUPER pass geeft op Gido (concludeerde Gerhard) die m net niet goed kan raken en helaas voor de goal langs gaat. Het blijft spannend met kansen voor beide teams. Ook de supporters langs de kant zijn weer volop aanwezig. Altijd goed om te zien en voor Beau waren er zelfs échte Ajaxieden afgereisd vanuit de hoofdstad.

Maar beide teams waren toe aan de rust en de goed fluitende scheidsrechter had dit goed in de smiezen en dirigeerde de jongens naar de kleedkamer voor een welverdiende bak thee.

Nadat Gerhard weer even de puntjes op de i had gezet gingen vol vertrouwen weer richting de grasmat. Vanaf het beginsignaal van de tweede helft is de spanning aan beide kanten voelbaar. Hier en daar laat SJO JCO een steekje vallen en in de 50e minuut weet Gido hier dankbaar gebruik van te maken en weet de 2 – 0 te scoren! Yesss een zucht van opluchting is hoorbaar bij de supporters aan de bosrand. Je ziet dat de tegenstander er meer moeite mee begint te krijgen en hierdoor ontstaat in de 58e minuut door een mooie pass van Beau een kans voor Gido die hem beheerst in de hoek van de goal schiet. 3 – 0! Vanaf de reservebank hoor ik Sybren zeggen over zijn teamgenoot: “kiek hij hef de motor weer anstoan!”. En stiekem zie ik vanuit een ooghoek hoe de coole Amsterdammers “hun” Beau toejuichen na zijn mooie assist. Nog geen 4 minuten later komt Gido vanuit het middenveld alleen op de keeper af en weet wederom te scoren. 4 – 0. Daarna komt SJO JCO er niet meer aan te pas. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd weet wederom Gido een goed opgezette aanval succesvol af te ronden. 5 – 0. Tevens de eindstand van deze wedstrijd waarin we als team hard gewerkt hebben en de hele wedstrijd goede inzet hebben getoond. Hierdoor weten we de 3e plek te behouden. Super jongens een groot compliment ook hoe jullie als team zijnde ondanks het vele wisselen presteren!

Volgende week wederom een zeer belangrijke wedstrijd dus houdt die focus en ik zeg knallen weer volgende week tegen de nr. 2! Supporters zijn dan ook weer hard nodig dus komt allen naar Slagharen; Gerald en Cody Gerrits weten de weg wel!