Wat een hectiek op deze wederom zonnige zaterdagmorgen maar na wat telefoontjes stonden we met ballen, passende shirts en een vlagger ruim voor 12 uur binnen de lijnen. Na overleg met de scheidsrechter besloten we om iets eerder te beginnen aangezien iedereen weer stond te popelen om te mogen voetballen.
5 minuten na het beginsignaal van de scheidsrechter wordt door Cody de bal goed onderschept die hem doortikt naar Mike en daarna bij Sybren komt, die geeft een prachtige pass op Gido die mooi intikt en de 1-0 staat genoteerd. Dit voelt goed en er blijven kansen komen misschien worden we wel iets té enthousiast. Helaas valt er in de 10e minuut een goal voor HHC door een verkeerd geplaatste uittrap 1-1. We staan direct weer met beide benen op de grond. Het gaat gelijk op en er vallen kansen over en weer maar geen treft er het doel. Thomas heeft een paar mooie reddingen en hierdoor scoort ook HHC niet.
Dan komt er in de 20e minuut een hoekschop en Sybren geeft m strak voor op Gido die de bal doortikt naar Sylvan die hem koelbloedig van afstand in schiet. Bam 2-1! Daarna toch nog verschillende kansen die we verzuimen af te maken. Verblind door de felle zon!?
Met 2-1 duiken we de rommelige kleedkamer in die voorzien was van geplette druiven en bananenschillen… Sabotage… mmm of gewoon vergeten op te ruimen… De thee smaakte er niet minder om en de heren Vos en Heuvels (vervangende leiding, waarvoor onze grote dank) geven “de Heren” nog wat aanwijzingen voor de tweede helft.
In de 40e minuut ziet Rafael de kans om vanuit het middenveld door te dribbelen net voor de 16 meter en bedenkt zich geen moment haalt uit en scoort de 3-1! Helaas mag de feeststemming niet lang duren want daarna in de 42e minuut door een fout in de verdediging komt HHC voor de goal en maakt deze dankbaar af 3-2. Daarna voelen we de hete adem in onze nek en raken we de controle kwijt. Dit heeft HHC goed in de gaten en wederom wordt er in de 46e minuut gescoord 3-3.
De spanning is voelbaar en we proberen ons te herpakken maar de geur van een komende goal hangt in de lucht… van beide kanten dat wel. We houden goed stand en het blijft een wedstrijd die gelijk op gaat.
Dan neemt in de 66 minuut HHC een hoekschop die een beetje ongelukkig eindigt op een voet van een speler van de Boys en komt helaas in eigen goal. Pffff 3-4… Net zoals ik vorige week al schreef: “It aint over till its over” dus ook in de laatste minuten vochten “de Heren” voor de gelijkmaker. En dan in de laatste minuut duikt de fanatieke Gido de ruimte in krijgt de bal en scoort de 4-4! Wat een blijdschap aan de kant bij de supporters de grond trilde ervan. Fantastisch, ze vlogen elkaar in de armen van blijdschap.
De bal wordt daarna vlot uitgenomen door HHC en wederom onderscheppen we de bal en gaat Gido weer de ruimte krijgt de bal en dan … gaat de fluit van de scheidsrechter… helaas het einde van een zeer spannende wedstrijd waarin we gelijk speelden tegen HHC.
Heren Vos en Heuvels bedankt voor jullie hulp… TOP!
Volgende week na een reeks thuiswedstrijden richting Ommen tegen SJO JCO 15-6G.