Vanaf de Bosrand vertrokken we zaterdagmorgen richting Balkbrug. Daar ietwat aan de late kant aangekomen begonnen we snel met de warming up en bedacht de scheidsrechter dat hij vlot wilde beginnen met de wedstrijd. Zo kon het gebeuren dat al onze supporters nog heerlijk warm binnen zaten met een dampende kop koffie. Hierdoor misten ze ook de 1e kans die Sylvan had in de eerste seconden van de wedstrijd. Rafael probeert daarna in de 11e minuut de druk op te voren door een mooi beheerst schot in te schieten. Bam 0 – 1! De toon is gezet.  Daarna volgen er meerdere goed opgezette aanvallen en kansen maar helaas ze worden niet allemaal afgemaakt. Maar we spelen goed samen en het is een mooie wedstrijd om te zien het zonnetje breekt door wat een heerlijk voetbal weer! Langs de kant wordt er genoten.

In de 19e minuut wordt het goede samenspel beloond als Sybren vanaf het middenveld de bal speelt op Rafael die de tegenstander passeert en de bal daarna over de keeper stift waarna deze  in het doel beland. Mooie goal de 0 -2 .

Daarna lijken we in de verdediging er iets te makkelijk over te gaan denken en zie je bij tegenstander kansen ontstaan. Wat uiteindelijk resulteert in 1 – 2 in de 30e minuut. Na deze goal lijkt het niet meer zo goed te lukken in de verdediging en wordt het wat rommelig. Dat blijkt wanneer de tegenstander een MEGA kans krijgt en onze supporters houden hun adem in.  Maar gelukkig voor ons wordt er gemist en blijft de stand hetzelfde. We zitten kort voor rust en krijgen toch echt wel voldoende kansen. Dan in de 33e minuut wordt er goed samengespeeld en zet Sylvan voor op Ilja die zich goed vrij speelt en de 1 – 3 op zijn naam zet.

Hierna volgt de rust in de enigszins krappe kleedkamer ( of misschien zijn de heren zo breed;  ik weet het ook niet) Gerhard zet de weer verdediging weer op scherp en geeft de nodige aanwijzingen.

Daarna beginnen we weer en voetballen we toch anders dan we de eerste helft deden. We hebben in ieder geval wel genoeg kansen om te kunnen scoren maar de afronding is vandaag niet succesvol. Jammer want in de 8e minuut krijgt Beau een zeer mooie kans maar helaas voor hem houdt de keeper van de tegenstander hem tegen. Daarna volgt er nog een leuke aantrekkelijke wedstrijd om naar te kijken. De scheidsrechter blaast met een 1 – 3 stand in de 72e minuut af en onze één na laatste wedstijd voor de winterstop wordt gewonnen.

Toch is het jammer dat we niet meer scoren want de nummer vier hijgt ons in de nek. Een derde plek zou zeker verdiend zijn dit seizoen. Maar helaas wint de nummer vier met meer doelpunten dan ons en verliezen we ondanks onze winst vandaag onze dik verdiende 3e plek op doelsaldo. Volgende week tegen de koploper. Ik vind dat we er voor moeten gaan want er valt niks te verliezen. We hebben het de eerste helft top gedaan! Jullie hebben met 19 spelers altijd veel wissels op de bank maar door Gerhard is er een mooi en eerlijk wissel schema en speelt iedereen (zoveel mogelijk) even veel.  Ik weet uit betrouwbare bron dat Gerhard hier veel moeite voor doet en dat wordt zeer gewaardeerd. En ook voor “de Heren” van Jo15-4 een groot compliment. Top gedaan!

Volgende week onze laatste thuis wedstrijd voor de winterstop tegen de koploper hierbij kunnen we de steun van onze supporters wederom goed gebruiken . Dus bij deze komt allen naar de Bosrand waar we om 10 uur tegen Bergentheim moeten. Tot dan!