3 punten voor Vrh Boys O17-1

Gisteren speelden we tegen SDOL O17-1.
Zij wonnen vorige week hun 1e competitiewedstrijd van Juventa O17-1. Wij verloren ongelukkig van DETO O17-1.
De eerste 20 minuten waren voor ons. Wij creëerden een aantal kansen maar net als vorige week waren we alles behalve scherp in de afronding. Ondanks dat we een aantal kansen creëerden was het voetbal erg slordig. We liepen onnodig veel met de bal, speelden elkaar slappe ballen in waardoor we elkaar in de problemen brachten en breedtepassen gaven we met een draai en een stuiter in plaats van laag en strak over de grond. Hierdoor moesten we steeds meer achteruit en moesten we onnodig veel achter onze tegenstander aanlopen. Ruststand 0-0. Na rust werd het meer een vechtwedstrijd. Veel duels, veel overtredingen. Goed om te zien dat we, ondanks dat de tegenstander duidelijk fysiek sterker was, wel goed fel waren en ook nog veel duels wonnen. Beide teams kregen aardige kansen, maar pas 2 minuten voor tijd wisten we te scoren, Siem was het meest attent bij een corner en bracht ons op 1-0. De opluchting was in elk geval groot. Die werd nog groter toen SDOL in de laatste minuut een penalty miste. Iets wat wij overigens in de 1e helft ook gedaan hadden. Zo wonnen we met 1-0 en hebben we de eerste 3 punten binnen. Volgende week een mooie krachtmeting tegen Den Ham. In maart verloren we hier (met de nieuwe selecties) kansloos van met 8-1. In mei was de uitslag 6-2 voor Den Ham. Maar ik weet zeker dat als iedereen alles geeft en keihard zn best doet en de teamafspraken na komt, we volgende week ook gewoon de 3 punten kunnen pakken, want dan kun je ook van tegenstander winnen die meer kwaliteit hebben.

Uitslag :
Vrh Boys – SDOL 1-0