Driemaal is scheepsrecht

Na het teleurstellende gelijkspel van vorige week (1-1) tegen Balkbrug/Avereest, speelden we vandaag voor de 3e keer in 4 maanden in Nijverdal tegen De Zweef.
In de najaarsreeks verloren we hier kansloos van, de eindstand van 5-0 was toen al de ruststand.
Een week later verloren we ook in de knock-out fase van de beker, toen kwamen we al dichterbij en verloren we onverdiend met 3-2. Vandaag waren we, op de eerste 5 minuten na, heer en meester.
Maar zo slap we begonnen aan de wedstrijd, dat kan eigenlijk niet, want we kregen toen 2 grote kansen tegen en met veel geluk scoorde de Zweef niet. Daarna herstelden we ons en waren we eindelijk scherp en de overige 75 minuten voetbalden we zeer goed. In de rust stonden we met 1-0 voor, Levi was attent bij een rebound na een schot van Sten. Sten creëerde deze kans omdat we als team heel goed druk zetten en de bal veroverden dichtbij de goal van De Zweef. De ruststand was meer dan terecht. Na de rust bleven we goed voetballen en met name de omschakeling bij balverlies was uitstekend want we hadden de bal zo terug of we dwongen de tegenstander om de bal terug te spelen. De 2e goal was een prima ‘’voetbal’’ goal vanuit de opbouw. Levi kreeg de bal ingespeeld, gaf hem mee aan de inlopende Niels T en die stuurde Niels V. weg en hij won het duel van de verdediger en werkte goed af. Na 3 lage passes wisten we dus te scoren vanuit onze eigen helft. De 3e goal van Siem was een vrije trap, waar de keeper van De Zweef er niet goed uit zag. Niek Wessels en Chris Koekkoek uit O15-1 lieten we nog invallen en zo hebben zij ook mooi hun eerste minuten gemaakt in O17. Eindstand 3-0 en dit was zeker dik verdiend want we speelden misschien wel de beste wedstrijd van dit seizoen. We willen eigenlijk niet teveel naar de ranglijst kijken maar dat we nu 2e staan is een hele goed teamprestatie. 4 gespeeld, 2 gewonnen en 2 gelijke spelen is een begin waar we trots op mogen zijn.
20’ 0-1 Levi rebound schot Sten
50’ 0-2 Niels V assist Niels T