Eindelijk weer winst voor O17-1

Na 5 nederlagen op rij tegen De Zweef (2x), SVVN, Stevo en Lemelerveld wisten we gisteren eindelijk weer eens te winnen.
Van die nederlagen waren we eigenlijk in geen 1 wedstrijd de mindere, sterker nog : in de meeste wedstrijden waren we de bovenliggende partij. Ondanks dat we lang niet wonnen, zagen we wel verbetering in zowel teamverband als individueel verband en dat telt voor ons ook. Juist daarom lieten we ons niet gek maken en veranderen we weinig in zowel opstelling als tactiek.
De tegenstander van vandaag, Dos’37, speelde om niet te verliezen en hielden de linies kort op elkaar waarvan de laatste linie op 30 meter van hun goal stond. Daardoor lag er weinig ruimte achter hun verdedigen en moesten we er echt door heen voetballen en dat was lastig. We waren dan ook blij met een vroege voorsprong, na een goed snel genomen korte corner tussen Sten en Thijs, gaf Thijs de bal goed voor en Niels knikte hem in de korte hoek.
Nu moest Dos wel komen maar het verbaasde ons dat ze dat niet deden. Dos kreeg uit de tegenaanvallen 1 goede kans maar die redde onze keeper Daan goed. Na rust begonnen we zeer sterk en Dos bleef maar afwachten. Wat we goed deden is dat we geduldig bleven en ons niet gingen irriteren aan het verdedigende spel van Dos want van druk zetten was geen sprake. Doordat we ons niet uit de tent lieten lokken en de bal achterin geduldig bleven rondspelen, raakten zij juist geïrriteerd. Na de 0-2 van Sten, na goed druk zetten en een prima assist van Stan, kwamen ze langzaam uit hun schulp. Wij werden daardoor wat zenuwachtig en Dos kreeg een aantal kansjes op de 1-2. Maar dankzij goed keeperswerk van Daan viel de aansluitingstreffer niet.
Hierdoor wonnen we eindelijk weer eens en dat verdienen de jongens zeker. Want ondanks de nederlagen, voetballen we bij vlagen goed, zetten we goed druk, werkt iedereen zich de pleuris en geven we ook maar weinig kansen weg. En ook bij de trainingen is de opkomst zeer goed en doet iedereen keihard zn best en heeft iedereen er veel plezier in. Gelukkig werd dit gisteren beloond met 3 punten ! Klasse jongens !