Trots ! ondanks nederlaag

Vandaag kansloos met 4-0 verloren van koploper Markelo O17-1.
Het klinkt misschien raar, maar ondanks de dikke nederlaag kunnen we toch trots zijn op de spelers. Ten opzichte van de eerste seizoenshelft is er namelijk zoveel veranderd, lukt het ons niet om 2 wedstrijden achter elkaar met dezelfde spelers te spelen, hebben we ontzettend veel blessures en helpen we ook andere teams uit de brand die het helaas niet op eigen kracht kunnen redden. Echt jammer dat we niet met hetzelfde fitte team de promotiepoule in kunnen. Door al deze genoemde punten leveren we enorm aan kwaliteit in, maar waar je niet in hoeft te leveren, is de vechtlust, en dat hebben we vandaag bewezen. We verloren wel met 4-0, maar ik weet zeker dat veel teams allang de handdoek in de ring hadden gegooid bij een 3-0 ruststand tegen zo’n goede tegenstander, waar wij bleven vechten om niet dik te verliezen, ondanks het duidelijke krachtsverschil. Uiteindelijk lukte ons dat, eindstand 4-0. Markelo speelde trouwens een uitstekende wedstrijd, hebben nu 15 punten uit 5 wedstrijden en dat is meer dan terecht. Zelden zo’n goed voetballende ploeg gezien. Bij ons speelde Stan de hele wedstrijd met een gekneusde hand, Ruben (3e noodwissel) moest met een liesblessure invallen om Bjorn (die met het hoofd tegen de stenen tribune knalde) te vervangen en ook Bernd moesten we vlak na rust wisselen omdat hij verkeerd was neer gekomen na een kopduel. Wissels na 50 minuten dus op. Het zit ons ook niet mee. Ondanks dit: geen gemopper, geen geklaag en iedereen bleef doen wat hij moest doen, ondanks de achterstand! Wat ook klasse is, is dat de geblesseerde spelers vandaag de wekker hadden gezet (m.u.v. onze topscorer Mick (terecht), die geblesseerd en ook ziek was) om mee te gaan om te kijken en hun medespelers te steunen.
Ook de ouders laten dit zien, die ondanks dat we verre van compleet waren, in grote getale waren komen kijken in Markelo, heel mooi!
De spelers balen natuurlijk enorm, dat we niet de weerstand kunnen bieden zoals we die de eerste seizoenshelft hebben geboden maar die tijd gaat zeker nog komen! Maar ondanks dat begrijpen ze het, klaagt niemand, en werkt iedereen zich de pleures. Het wordt nu tijd dat iedereen weer fit wordt, en we over 2 weken kunnen knallen tegen De Zweef. Want ik weet zeker dat we met deze instelling nog een paar punten gaan pakken. We willen Rik Ballast (O17-2) en Thijs Bakker (O15-1) bedanken dat ze mee hebben gedaan en net als de andere spelers, keihard hebben gewerkt. Klasse jongens!
Volgende week spelen we een oefenwedstrijd in Raalte, tegen Rohda Raalte O17-2