Vroomshoopse Boys JO17-1 trekt punten over de streep

Vroomshoopse Boys JO17-1 – Wijhe’92 JO17-1 4-3

Na vorige week de competitie te zijn begonnen met een ‘valse start’ in Den Ham stond vandaag de eerste thuiswedstrijd tegen Wijhe’92 JO17-1 op het programma. Een wedstrijd waarin we als team iets recht te zetten hadden. De wedstrijd zou in eerste instantie beginnen om 10.45 uur, maar doordat het veld nog niet beschikbaar bleek door voorgaande wedstrijden, mochten we dan een half uur later dan gepland toch van start. Dit met de dhr. Kruimelaar uit Almelo als scheidsrechter (die overigens een zeer goede wedstrijd floot).

Vroomshoopse Boys JO17-1 begon deze wedstrijd in de volgende formatie. Wouter zoals gebruikelijk op doel. In de verdediging stonden Sil de Groot, Bas, Niels en Jesper. Op het middenveld stonden Pim, Tom en Jeroen geposteerd en voorin moesten Ali, Sil en Wladic zorgen voor de aanvallende impulsen. Dit betekende dat Bryan, Stijn, Stan en Jesse vanaf de bank startten.

De eerste twintig minuten begonnen we zeer voortvarend. We wisten allen wat van ons verwacht werd en handelden hierna. De bal werd geduldig rondgespeeld met de intentie het moment te zoeken om toe te slaan. Er stond een controlerend Vroomshoop op het veld dat liet zien dat er op Bosrand maar één team hoort te bepalen hoe de wedstrijd hoort te verlopen. Na 14 minuten resulteerde dit dan ook in de 1-0, een doelpunt wat je afdwingt op basis van het gespeelde spel. Een vrije bal van Sil de Groot werd verlengd door een van de verdedigers van Wijhe, waardoor deze in het doel belandde.

Na twintig minuten was er helaas een totale ommekeer. Het mooie spel, de controle over de wedstrijd en het vertrouwen onszelf zag je voor je ogen verdwijnen. Het vertoonde spel van de eerste 20 minuten was compleet verdwenen. We gaven hierdoor letterlijk de bal weg aan Wijhe en ineens stond er een paniekerig Vroomshoops elftal dat geen raad meer met zichzelf wist. We gaven hierdoor Wijhe de kans terug te komen in de wedstrijd en zelfs voor rust gaven we twee doelpunten weg. 1-2. We werkten onszelf in een compleet onnodige situatie, die je op basis van de eerste 20 minuten niet voor mogelijk had gehouden. Het resultaat was 11 spelers in het veld die elkaar verwijten stond te maken in plaats van een team, dat met elkaar voor de punten aan spelen was.

In de rust was er dan ook werk aan de winkel om onszelf weer met beide benen op de grond te zetten met het vizier richting hetzelfde doel. We moesten uit de negatieve gedachten komen en met elkaar strijden in plaats van tegen elkaar.

De tweede helft stond er gelukkig weer een team wat voor elkaar en elke meter wilde strijden. Wederom na 14 minuten wisten wij te scoren. Ditmaal wist Jeroen na een combinatie op snelheid de zestienmeter van de tegenpartij binnen te dribbelen en beloonde zichzelf met een doelpunt door een hard schot in de linkerhoek. 2-2 en kansen voor ons om door te drukken.

Er zaten in de tweede helft ook nog wel wat momenten van onoplettendheid bij ons. Hierdoor volgde ook de 2-3, waarbij de centrale middenvelder van de tegenpartij de bal gewoon in ons doel mocht schieten. In dit geval stonden we allen veel te ver van deze speler vandaan om druk op de bal te leveren en hem van het scoren te beletten.

Nu was het weer taak voor ons om de achterstand weg te werken. Met nog 10 minuten op de klok moesten we alle zeilen bijzetten om dit te bewerkstelligen. Met nog meer druk naar voren probeerden we het Wijhe’92 zo moeilijk mogelijk te maken en met arbeid en op wilskracht wisten we verschillende kansen te creëren. Gevolg was dat de teamspirit terugkeerde en in plaats van de verwijten die de eerste helft meermaals te horen waren, werd nu elke kans positief benaderd door diverse bemoedigende woorden. Het was wachten op de 3-3.

Gelukkig viel deze 5 minuten voor tijd. Een vrije trap bleef hangen voor het doel van de tegenstander en Niels wist binnen te schieten. Na veel opluchting was dit niet voldoende volgens onze spelers! De bal werd direct gepakt en we wilden ervoor zorgen dat we de volledige drie punten binnen zouden slepen.

Kort voor tijd zou ons dit lukken! Wederom kwam Jeroen erdoor via een steekpass en 1 op 1 met de keeper schoof hij de bal in het doel van de tegenpartij! 4-3. Een golf van opluchting was te voelen op het veld en de spelers binnen het veld vierden gezamenlijk het doelpunt! Het resultaat van knetterhard met elkaar bikkelen…

Niet veel later floot de scheidsrechter af. Iedereen van Vroomshoopse Boys JO17-1 was blij met de gewonnen wedstrijd.