Weer onnodige nederlaag O17-1

Het zit ons de 2e seizoenshelft in de promotiepoule niet mee. Waar de eerste seizoenshelft alles lukte, we het geluk aan onze zijde hadden, ontbreekt dit de 2e seizoenshelft. We spelen natuurlijk ook tegen betere ploegen, maar kansloos zijn we eigenlijk, op Markelo na, nooit geweest.
Ook vandaag weer niet. De meeste tegenstanders zijn beter dan ons, spelen goed voetbal en hebben vaker de bal dan dat wij hebben. Geen probleem, want dat zijn we wel gewend vanuit de 1e seizoenshelft. Wat we goed doen is op de juiste momenten druk zetten en vanuit de omschakeling worden we dan vaak gevaarlijk. Maar het blijft te vaak bij alleen gevaarlijk. We krijgen elke wedstrijd weer veel mogelijkheden om kansen te creëeren, maar dan maken we te vaak een verkeerde beslissing, waardoor we dan niet een medespeler alleen voor de keeper zetten en een 100% kans krijgen, maar balverlies leiden.
En als we wel de juiste keuze maken, missen we grote kansen. Aangezien de spelers van de tegenstanders meer kwaliteit hebben dan de spelers in de eerste seizoenshelft weet je dat je ook kansen tegen gaat krijgen, hoe goed we ons best ook doen. Heel zuur is dan dat de tegenstander zijn kansen wel benut, en als ze dat niet doen, wel vanuit geluk (of kwaliteit?) scoren.
De eerste helft vandaag was er niks aan de hand, Vogido had de bal, probeerde op te bouwen maar heel vaak veroverden we (door op de juiste momenten goed druk te zetten) de bal in de opbouw van Vogido, wat betekende dat we dus steeds dichtbij hun goal de bal veroverden. Dit leverde ons maar 4 dikke kansen op, waarvan we er maar 1 inschoten. Stan scoorde op aangeven van Lars. 4 kansen hadden er veel meer moeten zijn gezien de ruimtes die er lagen. 1 goal gescoord, veel te weinig, dit hadden er veel meer moeten zijn gezien de grote kansen.
Vogido: geen 1 kans…
De 2e helft wist Vogido binnen 1 kwartier 3x te scoren. De eerste goal kwam vanuit een voorzet die bij de spits belandde, die stond helemaal vrij omdat wij met de rug naar de bal draaiden i.p.v. met het gezicht, onze keeper werd daarna te eenvoudig uitgespeeld met een lob en de spits kon hem daarna vrij inschieten. Zo was de 1e kans van Vogido direct raak. De 2e “kans” was ook raak. Onze keeper kwam goed uit, schoot de bal weg en heel ongelukkig kwam de bal bij de middenvelder van Vogido terecht die de bal vanaf de middencirkel over onze keeper schoot, 2-1. De 3-1 viel vlak daarna. In het laatste kwartier hadden wij het overwicht, speelden we 3-3-4 maar ook toen verprutsten we elke kans. Zo verloren we weer. De afspraak die we onderling hebben, is dat iedereen na de wedstrijd tegen zichzelf kan zeggen dat ie er alles aan gedaan heeft, maar wat we nu wel weten is dat dat in deze klasse niet genoeg is. We zullen ook scherp en in vorm moeten zijn om wedstrijden te winnen en dat zijn we helaas niet.
Tegen Holten, BWO, MVV, De Zweef en Vogido hebben we voor gestaan met 1-0 of 2-0, maar het is ons maar in 1 wedstrijd gelukt om de voorsprong vast te houden.
1 of 2 doelpunten voor staan is te weinig in deze sterke klasse.
Dat heeft niks met mentaliteit te maken, want die blijft goed. Ook vandaag bleven we na de 3-1 vechten voor elkaar. Scherpte? Ja, dat ontbreekt er.
In alle wedstrijden dat we voor hebben gestaan, had de tegenstander meer balbezit dan ons en speelden ze ook beter positiespel. Maar al deze keren hebben wij vaker op goal geschoten en meer kansen gehad. Helaas is gebleken dat 2 goals in 1 wedstrijd (meer hebben we er in een competitiewedstrijd niet gescoord na de winterstop) te weinig is om te winnen. Balen, helemaal gezien het aantal kansen wat we hebben gehad…..
Het enigste wat we kunnen doen is zorgen dat we positief blijven, elkaar helpen om weer scherp te worden en er vooral plezier in blijven houden!