Het was weer een heerlijke zaterdag morgen. Het zonnetje kwam erdoor en de spelers hadden er weer zin in. Vandaag stond de laatste bekerwedstrijd op het programma tegen Lemele. Wij begonnen de wedstrijd in de volgende opstelling.

De start was dramatisch. Na twee minuten voetballen was het Lemele dat in de counter direct de 0-1 maakte. Gelukkig was het vlak daarna dat Rick de 1-1 binnenschoot. Het voetbal werd ook steeds beter. Leuke combinaties vanuit de kant van Vroomshoopse Boys domineerde de wedstrijd. Het was dan ook vrij snel te zien dat de Vroomshoopse Boys een paar klassen beter waren. Op rechts denderde Bas constant langs de linker verdediger van Lemele. Hij gaf hiermee ook de assist op 2-1 die Rick koel in het doel schoof. Vlak daarna kreeg de Vroomshoopse Boys een penalty. Rick ging zelfverzekerd achter de bal staan. Helaas pakte de keeper de penalty. Rick was er daarna wel als de kippen bij om alsnog de 3-1 binnen te schuiven. Vanaf dat moment ging het hard. Rick kreeg weer de bal op aangeven van Bas en schoot zo de 4-1 binnen. Gelukkig is Rick niet de enige speler die kan scoren. Ook Jochem prikte er vlak voor rust nog één in. Dit keer was Rick de aangever in plaats van de afmaker. In de blessure tijd van de eerste helft krijgt de Vroomshoopse Boys nog een corner. Devin geef de bal strak voor. Henri ziet het gaat, hij loopt zelfverzekerd naar de bal toe. Iedereen ziet hem al denken. Deze bal is voor mij. Helaas voor Henri dacht de tegenstander daar anders over en bonjourde hem maar in eigen goal. Vlak daarna floot de scheidsrechter voor rust en zochten de spelers met een 6-1 voorsprong de kleedkamer op.

Na rust was iedereen gebrand om door te gaan waar de eerste helft mee geëindigd is, SCOREN! Vlak na rust van het dan ook gastspeler Ryan die de 7-1 op aangeven van Bas binnenschoot. Daarna was het weer de beurt aan Rick die graag zijn 5e van de dag binnentikte. De Vroomshoopse Boys kreeg vervolgens een vrijebal bij de zijlijn. Ryan bedenkt zich niet en krult de bal ineens op de goal. 9-1. De goals zijn daarna waren van Rick. Die zijn 6e en 7e van de wedstrijd binnenschoot. Ondanks dat Rick 7x scoorde vandaag moet ik er wel even bij vermelden dat hij 2 penalty’s mistte. Daar moet dus nodig op getraind worden.

Ondanks de ruime overwinning is de Vroomshoopse Boys helaas wel uitgeschakeld in beker. Op doelsaldo is vv Hellendoorn door in de beker. Aanstaande zaterdag wacht de eerste competitiewedstrijd in en tegen Mariënberg. Hopelijk kunnen het spel en de resultaten meegenomen worden naar de Competitie.