Neo Borne JO9-2 – Vroomshoopse boys J09-1

Vandaag volgde de uitwedstrijd naar Borne om tegen de plaatselijke Neo te gaan spelen. Om in het spoor te blijven van koploper PH uit Almelo moest er natuurlijk gewonnen worden. Het begin van de wedstrijd ging eigenlijk gelijk op. Onze verdediging/middenveld die bestond uit Thijs, Jim, Tigo en Cas gaven de aanvallers van Neo weinig ruimte en aan de andere kant kwamen onze aanvallers Max, Justin en Ryan door het sterke verdedigen van Neo ook niet in scoringpositie. Het spel golfde dus heen en weer zonder dat er goede mogelijkheden en goed voetbal te zien was. Uit 1 van de spaarzame goede aanvallen via Max en Cas wist Ryan knap de bal over de keeper te liften zodat we op een 0 – 1 voorsprong kwamen. Hierna moesten we even in de achteruit want Neo begon aan te dringen. Via een knappe kopgoal uit een corner werd dan ook de gelijkmaker geproduceerd. Daarna redde keeper D’angelo ons met een mooie save voor de achterstand. Helaas kwam die achterstand er toch omdat onze verdediging niet goed oplette en er iemand van Neo vrij kon intikken. We gingen rusten met een 2 – 1 achterstand. De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste. We moesten werken voor elke meter en het goede spel van de laatste weken was eigenlijk niet te zien. Na een verre uitrap van D’angelo wist Max gelukkig de gelijkmaker te maken zodat we weer gelijk stonden. De jongens kregen er iets meer vertrouwen in en er kwam wat meer druk op de verdediging van Neo. Ryan besliste de wedstrijd met een wergaloos schot van ongeveer 20 meter die over de keeper heen vloog. De scheidsrechter floot daarna af zodat we met een 2 – 3 overwinning van het veld gingen. Ondanks dat het voetballend niet al te best was waren de drie punten wel binnen gelukkig.