V.V.Holten Jo9-1 (F1) – V.V.Vroomshoopse boys Jo9-1 (F1)

Deze zaterdag de competitie uitwedstrijd naar het mooie Holten om daar tegen de plaatselijke VV JO9-1 (F1) te voetballen

De dag begon met de heenweg die geleid werd door interim coach Joey (vaste trainer Jos en assistent coach Ernst Jan konden niet). Of het nu aan een defecte navigatie of vrouwelijk schoon bij Joey in de auto lag weet nog niemand maar dat er een toeristische route naar Holten werd gereden was wel duidelijk. joey was letterlijk en figuurlijk een beetje de weg kwijt! Maar goed coach Joey en assistent Greg hadden de jongens tijdens de warming up wel zo klaargestoomd dat er vol overgave van start werd gegaan. Het was wachten op de eerste goal van ons tijdens deze prachtige ochtend op dit mooie complex. Binnen een aantal minuten was het dan ook raak door de sterk spelende Deon die de bal hard in de hoek schoot. Onze Boys bleven aandringen en na een geredde bal van de Holtense keeper was Evan er als de kippen bij om de 0 -2 binnen te prikken. Toen daarna Tigo met een strak schot vanaf de zijlkant over de keeper de 0 – 3 aantekende leek het een probleemloze zaterdag te worden. Holten deed echter wat terug met een afstandsschot die gelegenheidskeeper Bjorn te machtig was. Ondertussen werd er stevig en goed verdedigd en was het vooral mannetjesputter Sam die de nodige Holtense aanvallen wist te neutraliseren. Na een mooie combinatie met linker aanvaller Sem was het middenvelder Pim die met een afstandschot voor de 1 – 4 zorgde. Vlak voor rust wist Evan nog voor de 1 – 5 te zorgen na een mooie aanval over meerdere schijven. 1 – 5 dus met rust. Coach joey en assistent Greg zagen het met een ontspannen blik aan. Na de rust drong Holten wat meer aan. Na de grote voorsprong kwam er wat gemakzucht in de ploeg en daar profiteerde Holten van. Pim wist nog wel de 1 – 6 te maken maar daarna was het wel een beetje gebeurd. Holten werd feller en wist de 2 – 6 te maken. We reageerden nog wel via Bjorn door de 2 – 7 te maken maar vanaf toen was het Holten die baas was op het veld. De 3 – 7, 4 – 7 en 5-7 volgden elkaar snel op en wij stonden erbij en keken erna. Coach Joey en assistent Greg moesten zich toch nog inspannen en deden er alles aan om de jongens weer op het juiste pad krijgen. Gelukkig lukte dit want er werd weer voor de bal geknokt en we kwamen weer terug in de wedstrijd waardoor Bjorn de eindstand op 5- 8 zette. Een mooie overwinning door een goede instelling, teamwork en enkele mooie aanvallen. Met het mooie weer, een echt grasveld, een goede wedstrijd en een paar lekkere appels voor de jongens na de wedstrijd verzorgd door Holten een mooie zaterdagmorgen!