Boys f6 – Enter Vooruit f4

Boys F6 – Enter Vooruit F4

29 april 2017

Vandaag komt Enter Vooruit naar de bosrand om te voetballen tegen de op kampioenkoers liggende Boys F6.

Het is een prachtige ochtend, de heiige lucht trekt open en de zon komt te voorschijn. Het kan natuurlijk aan mijzelf liggen, want ik vind het namelijk al heel snel ‘gezellig’, maar er hangt een bepaalde gezellige sfeer. We zijn ruim op tijd en Jacob Kroek nodigt ons voorafgaande de wedstrijd uit voor een kop koffie, hij is namelijk jarig geweest op 10 december… je leest het goed hoor… 10 december.

We gaan beginnen
Milan staat in de goal, voor wisselend Bram, Evan, Vinz, achter wisselend Niek, Tijn, Deon en Milan.
De Boys gaan goed in positie staan en Enter Vooruit neemt direct een verdedigende positie aan. De Boys lijken echt op het kampioenschap af te willen koersen want wat word er vanaf de eerste minuut af aan ontzettend goed gespeeld! Het is dat Enter volledig in de devense speelt wat het scoren voor de Boys lastig maakt.En die vervelende rood/zwart gekleede keeper blijft tot nu toe stoppen. Maar vandaag is het de dag van de dans en de jongens lijken zich hierin helemaal te kunnen vinden. De engelse ballroom, je kent het vast wel… strakke haren en lichamen, voeten die een verhaal vertellen. De Boys zijn in deze helft hierin te vergelijken en voelen zich helemaal thuis in deze ‘ballroom’. Strakke gemodelleerde haren, monden die zwijgen en voeten die spreken; een heus nieuw kampioensverhaal. Het tikkie, takkie gehalte is dan ook van ongekende kwaliteit! Deon komt met de bal vanaf achter en schiet op Evan, Evan op rechts en strijkt naar binnen, hij tikt op Bram die voor doel komt en Bram takt binnen! 1-0 in één woord prachtig! Wat een fantastische aanval, perfect uitgespeeld en iedereen juicht in én buiten het veld! Het schitterende spel van de Boys gaat door en het is Enter die alle hands aan dek moet houden. Dankzij het uitstekende verdedigende werk krijgt Vinz de bal, met altijd die snelheid op links, voor doel… Maar die rood/zwart keeper red weer… Weer dat rood/zwarte hè… Van die oooo zoooo ‘gezellige’ club… nietwaar Marc 😉
Maar de Boys gaan door en blijven dansen en  houden de regio volledig in handen binnen de ‘ballroom’. Deon wederom vanuit achter, Bram heeft ruimte op rechts, gaat door naar voren, Bram tussendoor op Evan, Evan met een verfijnt tikje op Niek, Niek op doel 2-0! Wederom fantastisch uitgespeeld! In de slot minuten weet Enter toch nog vooruit te komen en weten Milan te passeren 2-1.

De tweede helft
Deon staat in de goal, voor wisselend Evan, Milan, Vinz en Bram, achter wisselend Niek, Tijn, Milan.
De tweede helft lijkt qua voetbal anders te verlopen dan die fantastische eerste helft. Maar we moeten het op verre afstand bekijken en dat maakt het soms ook lastig. Echter aan de Ronaldo moves van Evan te bezien is de 3-1 gescoord! Het tikkie, takkie van de eerst helft lijkt in deze helft verdwenen te zijn en zelfs Vinz en Bram zijn aan het verdedigen… Wat?!? Jaja, verdedigen… Deon weet met een goede redding te voorkomen dat Enter scoort. Toch komen de Boys wel weer voor Enter’s doel te komen en wederom een Ronaldo move.. Evan 4-1. Dan klinkt het eindsignaal 4-1 winst!

De helden van f6 volledig op kampioenkoers voor het tweede kampioenschap, wat gezien de uitslagen van de overige competitie wedstrijden volgende week beslist kan worden. En wat een toppers zijn het dan ook hè!! Aan die ‘gezellige’ zijlijn met mijn mobiele kladblok in de hand om er elke keer een ‘verhaaltje’ van te maken voel ik mij dan toch best een beetje trots, trots op de jongens, dit team; hun inzet, hun kwaliteit, hun doorzettingsvermogen, hun samenspel en vooral teamspirit! Geweldig!

Beste helden van het 6e, mogen onze ‘kleine’ helden van de f6 volgende week jullie kampioenschaal misschien even lenen?