Op het warme kunstgras van het sportpark Gagelman in Nijverdal bekerden De Zweef en Vroomshoopse Boys, ook competitietegenstanders in de tweede klasse J., tegen elkaar. Al in de 5e minuut leek Sten Runhart na een combinatie tussen Léon Dogger en Jos Hutten namens de gasten te scoren. De bal ging echter naast. De Zweef antwoordde met enkele goede aanvallen, waarbij Jesper Derks en Niels Elzinga nader onheil voorkwamen. In de 21ste minuut kreeg Jesper Derks via Jos Hutten een goede kans, maar ook deze bal ging naast het doel. De keeper van De Zweef voorkwam met een knappe safe op een kopbal van Bram Hooijer na een voorzet van Jos Hutten even later de 0-1.

Jordy Harms bood in de 30ste minuut Jos Hutten de kans om te scoren, maar weer redde de doelman van de thuisploeg. Ook kwam er nog een kans voor Jos Hutten na een diepe bal van Jesper Derks, maar zijn inzet trof ook geen doel. Vroomshoopse Boys had de eerste helft een duidelijk veldoverwicht, maar was niet effectief in de afronding.

In de tweede helft kwamen Ernst-Jan Heideman en Levi Aitink aan Boys-zijde in het veld voor Simon Kempers en Bram Hooijer. De Zweef tapte na de thee uit een ander vaatje en er kwamen ook enkele  kansen voor de thuisploeg. In de 57ste werd een laag schot vanaf de rand van de zestien meter knap gestopt door Boys-doelman René Kok. Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman van Vroomshoopse Boys wisselde in de70ste minuut Niels Elzinga voor youngster Stan van Deursen. In de 77ste minuut kwam Ruben Smedema voor Jos Hutten.

Boys-aanvaller Ernst-Jan Heideman onderscheidde zich met enkele afgemeten voorzetten, die door zijn medespelers echter niet op de juiste waarde werden geschat. In de 87ste minuut leek Vroomshoopse Boys eindelijk loon naar werken te krijgen. Ruben Smedema bracht Levi Aitink in stelling, die vanaf links vrij op het doel van De Zweef kon schieten. Op het laatste moment werd de bal echter geblokt door een verdediger van de Zweef. Zo eindigde deze meer spanende dan fraaie bekerwedstrijd zoals die begonnen was: 0-0.

In Nijverdal werd in de volgende opstelling gespeeld: doel; René Kok; achter: Niel Elzinga (74: Stan van Deursen), Patrick Drenthen, Jesper Derks, en Simon Kempers (46; Ernst-Jan Heideman); midden; Léon Dogger, Juliën Derks en Bram Hooijer (46: Levi Aitink); voor; Sten Runhart, Jos Hutten (77: Ruben Smedema) en Jordy Harms.

Op dinsdagavond  6 september oefent Vroomshoopse Boys om 20.15 uur op het Hoge Veld in Wierden tegen eersteklasser SVZW.  Op zaterdag 10 september wordt de tweede bekerwedstrijd thuis gespeeld. Om 15.00 uur wordt er op De Bosrand afgetrapt tegen de kersverse eersteklasser Hulzense Boys. De derde en laatste bekerwedstrijd in de voorronde van het districtstoernooi om de KNVB-beker is thuis tegen vv Den Ham op zaterdag 17 september.

Het sterke verjongde Vroomshoopse Boys 2 van de trainers Alexander Fokkert en Richard Willems begon goed in het bekertoernooi door in Oldenzaal ZVV De Esch 2 met 3-1 te verslaan. Boys 3 won thuis eveneens met 3-1 van SV Nieuwleusen 3.

Van de 30 jeugdteams van de Boys, die dit seizoen in actie komen,  gaven er afgelopen zaterdag verschillende al direct met knappe en soms ook opvallend ruime overwinningen hun blauw-gele visitekaartje af.  Vroomshoopse Boys JO11-1 won in Wierden met 11-1 van SVZW JO11-1. Vroomshoopse Boys JO11-3JM had de smaak van het scoren helemaal te pakken en won thuis met 19-1 van Daarlerveen JO11-1. Het belangrijkste van deze zaterdag was uiteraard dat vele Boys-teams zich weer heerlijk konden uitleven en voetbalplezier beleefden tussen de vier hoekvlaggen.