In de een na laatste thuiswedstrijd van dit seizoen in de tweede klasse H. kende Vroomshoopse Boys een uiterst voortvarend begin tegen naast concurrent PH Almelo. De bal ging van voet naar voet met imponerend combinatiespel. De gasten kwamen er in die fase niet aan te pas. Het wachten was op een openingsdoelpunt en die kwam er ook na een kwartier voetballen. Juliën Derks soleerde door de PH-defensie en aanvallende middenvelder Levi Aitink rondde de aanval met een subtiele hakbal af: 1-0.

De Boys-supporters gingen er eens goed voor zitten of staan, want zo voetballend zouden er zeker meer kansen en doelpunten komen voor de thuisploeg. Een onverwachte tegentreffer van PH Almelo in de 24ste minuut liet de wedstrijd echter kantelen. Een crosspaas vanaf rechts werd in een vloeiende beweging op links meegenomen door Koen Lubbers, die vervolgens heel beheerst afrondde: 1-1. Daarna kwam het sporadisch tot kansen voor beide doelen en was de wedstrijd in evenwicht. PH Almelo liet zien dat het niet toevallig is dat topploegen als Quick’20 en Hulzense Boys zich in de afgelopen periode stuk beten op het team van trainer Bjorn Hodes. De gasten beschikken over een mooie mix van jonge spelers en routiniers, die technisch en tactisch goed uit de voeten kunnen.

Vroomshoopse Boys kreeg voor rust nog doelrijpe kansen via centrumspits Jordy Harms en de steeds weer opkomende linker verdediger Jesper Derks, maar tot doelpunten leidde dat niet. Aan de andere kant zorgden vakkundige ingrepen van centrale verdediger Patrick Drenthen en keeper Marc Doornbos ervoor dat de gasten niet aan de leiding kwamen.

Na de ruststand van 1-1 bleef het spelbeeld vooralsnog ongewijzigd. Veel goede wil en werklust, maar de finesse bij de eindpasses ontbrak. Na een goede combinatie met Jordy Harms was middenvelder Léon Dogger namens de Boys nog het dichtst bij een treffer, maar keeper Arjan Nijenkampetaleerde zijn klasse. In de 64ste minuut  werd de gevaarlijke aanvaller Kevin Stokkingreef van PH Almelo net binnen het strafschopgebied onreglementair ten val gebracht door centrale verdediger Robert Veld.  Arbiter Ruben Jonker wees resoluut naar de stip en routinier en scherpschutter Sam Hesselink voltrok namens PH Almelo het vonnis: 1-2. Enkele  minuten later had de thuisploeg het nodige geluk, toen een schot van Scott Cameron op de paal belandde.

In de 76ste minuut kwam Jos Hutten in kansrijke positie, maarde aanvoerder van Vroomshoopse Boys wist net geen doel te treffen. Daarna werden Jelle Drees en Tom Pierik bij de Boys door hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman gewisseld voor de youngsters Mats Scholten en Sten Runhart. Vroomshoopse Boys zette aan voor een slotoffensief, maar de solide verdediging van PH Almelo hield stand.  Een prachtige redding van routinier Marc Doornbos (39) bij een één op één-situatie hield de thuisploeg nog in leven. Dezelfde ervaren goalie  trok in de ultieme slotfase nog manmoedig mee tenaanval, maar het mocht niet meer baten. PH Almelo trok de nipte 2-1 voorsprong over de streep in een wedstrijd, waarbijVroomshoopse Boys aanvankelijk de lakens uitdeelde.

Zowel Vroomshoopse Boys als PH Almelo kennen eenwisselvallig seizoen, maar zijn wel beide definitief verzekerd van weer een seizoen tweede klasse-voetbal.  Zaterdag wordt er door de Boys in Zwolle aangetreden tegen WVF, waarna op zaterdag 4 juni op De Bosrand het laatste competitieduel thuis tegen kampioenskandidaat Quick’20 uit Oldenzaal wacht.

Tegen PH Almelo werd in de volgende formatie gespeeld: doel: Marc Doornbos; achter: Tom Pierik (79: Sten Runhart), Patrick Drenthen, Robert Veld en Jesper Derks; midden: Léon Dogger, Jelle Drees (79: Mats Scholten) en Levi Aitink; voor: Jos Hutten, Jordy Harms en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 greep de laatste strohalm in de strijd tegen degradatie uit de eerste klasse. Thuis werd door het team van trainer Edward Wassink met 2-1 gewonnen van naaste concurrent PH Almelo 2.  Vroomshoopse Boys speelde uit met 1-1 gelijk tegen Mariënberg 2. Het Vrouwen 1-team van Vroomshoopse Boys boekte thuis een eclatante 4-0 overwinning op het eerste Vrouwenteam van SVVN uit Nijverdal.