Op het zonovergoten sportpark De Uithoek van IJVV in IJsselmuiden, een voetbalvereniging met meer dan 1100 leden, ging Vroomshoopse Boys direct gedurfd en aanvallend uit de startblokken. De jonge middenvelder Levi Aitink kwam oog in oog met doelman Roy van Dijk, die fraai redde. Het spel golfde daarna op en neer met een sterke Boys-defensiemet aan het hoofd de ervaren goalie Marc Doornbos. In de 32ste minuut bereikte Léon Dogger met een geplaatste vrije trap Jesper Derks, die net over kopte. Drie minuten later kon Léon Dogger in vrije positie aanleggen, maar zijn schot vloog net naast.

In de 42ste minuut kreeg IJVV een uitgelezen mogelijkheid bij een vrije trap vanaf 16 meter. Doelman Marc Doorbos kende geen problemen bij deze inzet. Met 0-1 werd gerust en in de tweede helft leidde meer druk van IJVV-zijde al snel tot een doelrijpe kans. Doelman Marc Dornbos wist met een knappe redding de 1-0 van Julian Hellendoorn te voorkomen. Via Juliën Derks deed de Boys al snel iets terug, maar zijn harde afstandsschot vloog nipt over het doel van de thuisploeg.

In de 70ste minuut konden de meegereisde Boys-supportersjuichen. Centrale verdediger Patrick Drenthen gaf een primavoorzet, die door aanvoerder Jos Hutten op fraaie wijze doeltreffend werd verlengd: 0-1. Na deze goal drong IJVVaan, waarbij de Boys waar het kon gevaarlijk counterde. Dit leverde aan beide zijden vooralsnog geen doelpunten op. In de 75ste minuut werden Patrick Drenthen en Jelle Drees gewisseldvoor Simon Kempers en Tom Pierik. In de 80ste minuut volgde aan Boys-zijde de volgende dubbele wissel. Ramon de Jongkwam voor Juliën Derks en Ernst-Jan Heideman loste Jos Hutten af.

IJVV had vervolgens een heus slotoffensief in het laatstekwartier in petto. Die aanvallende intentie werd beloond in de 85ste minuut. De ervaren Jonathan van Marle dook vrij op voor doelman Mars Doornbos, die werd omspeeld: 1-1. In de laatste minuut kreeg Ramon de Jong namens de Boys nog een kans om de drie punten naar Vroomshoop mee te nemen. Zijn inzet was echter te zacht om de doelman van IJVV echt te verontrusten. De 1-1 eindstand gaf de krachtsverhoudingengoed weer van deze beide middenmoters in de tweede klasseH. Op zaterdag 21 mei spoelt de Boys thuis tegen naasteconcurrent PH Almelo en wil dan revanche nemen voor de eerdere 3-1 uitnederlaag.

In IJsselmuiden werd in de volgende formatie gespeeld: doel; Marc Doornbos; achter: Jesper Derks, Patrick Drenthen (75: Simon Kempers) en Sil Derks; midden: Léon Dogger, Jelle Drees (75: Tom Pierik) en Levi Aitink; voor: Juliën Derks (80: Ramon de Jong), Jordy Harms en Jos Hutten (80: Ernst-Jan Heideman).

Vroomshoopse Boys 2 verloor in Wierden met 4-0 van SVZW 2 en moet nu steeds meer vrezen voor degradatie uit de eerste klasse. Een thuisoverwinning aanstaande zaterdag tegen PH Almelo 2 is hard nodig om het vege lijf te redden. Vrouwen 1 van de Boys kon het uit niet bolwerken tegenSVV’56/Kloosterhaar en verloor met 6-0.

Bij de jeugd ging Vroomshoopse Boys JO19-1 met 4-0 in Harbrinkhoek ten onder bij MVV’29 JO19-1. Vroomshoopse Boys JO17-1 won thuis op De Boshoek afgetekend met 7-1 van PH Almelo JO17-1. Vroomshoopse Boys JO15-1 won thuis met 3-2 van FC Ommen JO15-1. Vroomshoopse Boys JO13-1 won uit knap bij het hoog geklasseerde SJO FC Dalfsen met 2-0, terwijl Vroomshoopse Boys JO11-1 thuis met 1-1 een knap resultaat neerzette tegen Excelsior’31 JO11-1.