Zonder toeschouwers vanwege de coronamaatregelen begonnen Vroomshoopse Boys en PH Almelo op De Bosrand aan hun derde wedstrijd van deze nog prille competitie van de tweede klasse H. Beide teams hadden tot dusver een wedstrijd gewonnen en er één verloren en aasden op de drie punten omde sprong naar de subtop te maken. Vroomshoopse Boys was de eerste helft met fris en fruitig spel de toonaangevende ploeg en er kwamen meerdere doelrijpe kansen. Na 31 minuten werd die offensieve speelwijze met daarbij hoog druk zetten beloond. Eerst kopte Ernst-Jan Heideman knap raak: 1-0. Even later flitste het elektronisch scorebord op De Bosrand weer op. Léon Dogger benutte de ontstane ruimte en schootkoeltjes raak in de 32ste minuut: 2-0. Dat was alweer de derde competitietreffer van de aanvallende middenvelder van de Boys. De 2-0 was tevens de ruststand en er leek op dat moment geen vuiltje aan de lucht voor de sterk ogende thuisploeg.

Direct na rust had rechter verdediger Jesper Derks na een mooie combinatie 3-0 op de schoen. Helaas werd de bal van dichtbij luttele centimeters over de lat geschoten. De 50steminuut bleek achteraf gezien het kantelpunt in deze wedstrijd. Bij een corner van PH Almelo ging een aanvaller van de gasten de linker verdediger van de Boys Robin Drenthenbewust op de voet staan. Dat ontging arbiter Bas Steinhauser, die wel constateerde dat Robin Drenthen zich vervolgens met een duw afreageerde op de zijn tegenspeler. Dat betekenderood voor de Boys-verdediger en een penalty voor PH Almelo. Stefan Oude Olthof pakte dit cadeautje dankbaar uit. De Boys was even helemaal van slag en daarvan profiteerde PH Almelo optimaal. In de 53e minuut was het opnieuw Stefan Oude Olthof, die namens PH Almelo doeltreffend uithaalde: 2-2. In de 61ste minuut profiteerde Kevin Stokkingreef van een defensieve fout bij de aangeslagen thuisploeg en werd het zelfs 2-3.

Vroomshoopse Boys herpakte zich daarna en ging met tien man waar het kon in de aanval. In de 70ste minuut kwam Patrick Drenthen Robert Veld vervangen. In de 75ste minuut werd Ernst-Jan Heideman gewisseld voor Ruben Smedema. Het slotoffensief van Vroomshoopse Boys leverde enkele doelrijpe kansen op, onder meer van middenvelder Tom Pierik. maar PH Almelo bleef vooralsnog overeind. In de ultieme slotfase werd een vrije trap van Léon Dogger nog net uit het doel getikt door de goalie van PH Almelo. Bij de stand van 2-3 werd afgefloten door arbiter Steinhauser.

Zo deed de thuisformatie van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens zichzelf tekort. In feite verloor de hardwerkende huisformatie in pakweg tien beslissende minuten behalve van PH Almelo vooral van zichzelf en dat was erg zuur en teleurstellend.  De zevende plaats op de ranglijst blijft weliswaar behouden, maar winst was de Boys naar de vierde plaats op de ranglijst geklommen op drie punten afstand van koploper Quick’20. Nu wordt er even noodgedwongen een pas op de plaats gemaakt. Er kan alleenmaar geleerd worden door het jonge talentvolle team van deze volstrekt onnodige nederlaag. Zaterdag kan de draad bij IJVV in IJsselmuiden weer worden opgepakt. Er is nog geen man overboord met nog 23 wedstrijden te gaan. Er werd in de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Robert Veld (70: Patrick Drenthen)en Robin Drenthen (50: rood); midden: Jelle Drees, Léon Dogger en Tom Pierik; voor: Ernst-Jan Heideman (75: Ruben Smedema, Bram Hooijer en Simon Kempers.

Het tweede elftal van de Boys smaakte weer eens het zoet van een overwinning en IJVV 2 uit IJsselmuiden werd thuis met 2-1 geklopt. Het derde elftal verweerde zich goed bij OZC 2, maar verloor in Ommen nipt met 4-3. De dames van DOS´37 bleken een maatje te groot voor het eerste damesteam van Vroomshoopse Boys en wonnen met 8-0 in Vriezenveen. Vroomshoopse Boys JO19-1 kon het in Albergen niet bolwerken bij De Tukkers JO19-1 en trok met 4-0 aan het kortste eind. Vroomshoopse Boys JO17-1 presteerde uitstekend tegen TVC J017-1 en won in Tubbergen met 3-2.