Op De Bosrand bekerde Vroomshoopse Boys op een uitstekend bespeelbaar hoofdveld van De Bosrand tegen eersteklasser zondag Heino. Het klassenverschil was zeker de eerste twintig minuten niet merkbaar. Beide aanvallend ingestelde teams waren voetballend in evenwicht, zonder echt grote kansen te creëren. In de 23e minuut bracht Leon Dogger de bal uit een corner vanaf links bij Jos Hutten, die bij de achterlijn behendig bij z’n tegenstander weg draaide. De verdediger van Heino tikte de aanvallende middenvelder van de Boys vervolgens binnen het strafschopgebied aan. De prima leidende scheidsrechter Peter Hulsmeijers uit Oldenzaal kon niet anders dan naar de penaltystip wijzen. Jos Hutten belastte zich met het vonnis maar zijn te zachte inzet werd knap gekeerd door Heino-doelman Kevin Reimink.

Uit de tegenstoot leidde een duwfout aan Boys-zijde tot een penalty voor de gasten. Kevin Roddenhof liet daarbij Boys-keeper René Kok kansloos: 0-1. In de 26ste minuut soleerde Juliën Derks door de defensie van Heino, maar zijn vlammend schot ging over. Heino liet in de 29ste minuut zien wat efficiënt voetbal vermag. Stan Heetkamp schoof de bal na een vlotte aanval over meerdere schijven met precisie in de uiterste rechter benedenhoek: 0-2. Het pleit voor de thuisploeg dat in de fase daarna waar mogelijk de aanval weer gezocht werd. In de 40ste minuut schoot centrale verdediger Rutger Schrijver van de Boys van zo’n veertig meter de bal met een prachtigewreeftrap op de lat. Dat had een beter lot verdiend en met een geflatteerde 2-0 voorsprong voor Heino werd gerust.

De gasten kwamen goed uit de startblokken en direct al moest doelman René Kok met een fraaie safe handelend optreden. De verzorgd spelende bezoekers waren meer in balbezit, maar in de omschakeling was de Boys zeker zo gevaarlijk. Een kopdoelpunt van Jos Hutten na goed doorgaan van rechter verdediger Jesper Derks werd vanwege buitenspel terecht afgekeurd. In de 63ste minuut zorgde Juliën Derks weer voor gevaar, maar zijn schot ging net naast.

In de 70ste minuut werd deze bekerwedstrijd beslist. Een misverstand in de Boys-verdediging  leidde tot een niet te missen kans voor de geroutineerde Heino-invaller Robin Gerritsen: 0-3. Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens van Vroomshoopse Boys wisselden in dezelfde minuut Tom Pierik en Sil Derks voor Jelle Drees en Bram Hooijer. In de laatste 20 minuten probeerde de Boys het nog wel, maar de defensie van Heino speelde de wedstrijd gedisciplineerd en geconcentreerd uit. Ramon de Jong kon in de 87ste minuut de stand namens de Boys een wat dragelijker aanzien geven, maar de rechter spits schoot van dichtbij naast.

Het was al en al een verdiende bekerwinst voor Heino, die een einde maakt aan een opmerkelijke reeks van Vroomshoopse Boys. Sinds 7 december 2019, toen de winst naar Enter Vooruit ging, was er geen wedstrijd meer door de Boys verloren. Er werd in de periode in competitieverband en oefenwedstrijden liefst twaalf keer gewonnen en er werd twee keer gelijk gespeeld met 44 doelpunten voor en 14 treffers tegen. Al met al was dit een imponerende reeks, waaraan nu een eind is gekomen. Vroomshoopse Boys weet weer wat verliezen is.

Tegen Heino werd in de volgende formatie gespeeld; doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Patrick Drenthen en Robin Drenthen; midden: Leon Dogger, Tom Pierik (70: Jelle Drees) en Jos Hutten; voor: Ramon de Jong, Sil Derks (70: Bram Hooijer) en Juliën Derks.

Op donderdagavond 3 september wordt er om 20.15 uit geoefend bij eersteklasser zondag Rohda Raalte. Op zaterdag 5 september bekert de Boys ’s avonds om  19.00 uur in Hengelo tegen Achiles’12. Deze tweedeklasser zondag verloor de eerste bekerwedstijd met 3-0 bij WHC. Vroomshoopse Boys weet wat het te doen staat om een kans te maken om in het bekertoernooi te blijven.

Vroomshoopse Boys 2 trad onder de nieuwe trainer Edward Wassink in Rijssen aan tegen Excelsior’31 2 en verloor dit bekerduel met 2-0. Vroomshoopse Boys 3 van trainer Jordy Brinkman won thuis knap van Quick’20 3 uit Oldenzaal met 2-1. Het 1e vrouwenteam van de Boys moest in Daarlerveen in de plaatselijke trots met 3-0 haar meerdere erkennen.

Bij de jeugd verloor Vroomshoopse Boys JO19-1 met 2-1 bij JVC Dedemsvaart JO19-1. Vroomshoopse Boys JO17-1 won thuis met maar liefst 4-1 de bekerwedstrijd van Reünie/GSV uit Enschede. Vroomshoopse Boys JO15-1 ging met 6-1 onderuit bij vv Den Ham JO15-1. Vroomshoopse Boys JO13-1 won op De Bosrand van de leeftijdsgenoten van vv Den Ham JO13-1 met 3-0.