Voor de wedstrijd tegen ZVV Be Quick Zutphen was er op De Bosrand een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan Dio Bernhardt, overleden verenigingslid en trouwe vrijwilliger van Vroomshoopse Boys. De spelers van de thuisclub droegen daarnaast rouwbanden.

Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en zijn staf werden geconfronteerd met het door een schorsing en blessures ontbreken van een drietal verdedigers. Dat werd opgelost met de toch wel verrassende rentree van routinier Andjin van Veen in het hart van defensie, die als vanouds een uitermate betrouwbare indruk achterliet. Dat gold overigens ook voor de gehele verdediging van de Boys, die sowieso sterk acteert tijdens deze competitie.

Behoudens een angstig moment in de openingsfase, ingeleid door een verkeerde pass in achterwaartse richting vanaf het middenveld, kwam de Boys niet in de problemen tegen de hekkensluiter uit Zutphen. Aanval na aanval rolde op het doel van ZVV Be Quick af en de doelrijpe kansen waren al gauwniet meer op de vingers van één hand te tellen. In de 8e minuut knalde de mee opgekomen centrale verdediger Robert Veld op de lat en was het een wonder dat de rebound nog van de lijn werd gehaald door een verdediger van de gasten.

In de 16e minuut verscheen de dik verdiende 1-0 op het elektronische scorebord. Ernst-Jan Heideman snelde weer eens langs zijn directe tegenstander en leverde vanaf rechts een panklare voorzet af. Levi Aitink stapte handig over de bal en bood zo Juliën Derks een niet te missen kans. Van dichtbij werd de bal hard langs doelman Jonathan Vogt in het doel geschoten. Vroomshoopse Boys bestookte daarna een half uur lang het doel van ZVV Be Quick Zutphen, maar de mooistekansen waren niet aan de Boys-voorwaartsen besteed. De gasten slaagden er zowaar nog in met een spaarzame counter te scoren. De goed leidende arbiter Wieger Braaksma uit Borne had evenwel buitenspel geconstateerd, dat op advies van zijn assistent René Netters, die deze middag Arjan Bosch verving.

Zo brak de rust met een 1-0 stand aan, waar er al lang en breed een ruimere voorsprong op ZVV Be Quick Zutphen genomen had kunnen worden. Na de thee kregen de toeschouwers hetzelfde spelbeeld voorgeschoteld met een verdedigend ZVV Be Quick Zutphen en een aanvallend Vroomshoopse Boys. In de 64ste minuut werd Ernst-Jan Heideman vervangen door Jordy Harms , die na een lange tijd van blessureleed terugkeerde tussen de kalklijnen. Twee minuten later verdubbelde Vroomshoopse Boys eindelijk de score. Na goed werk van Levi Aitink en Jos Hutten kwam Léon Dogger in vrije scoringspositie. Het geplaatste schot met links net langs de linkerpaal was doelman Jonathan Vogt te machtig: 2-0.

In de 71ste minuut kopte Jordy Harms uit een corner van Leon Dogger op de linker paal en er kwamen steeds meer kansen voor de Boys tegen de moegestreden gasten. In de 77ste minuut kwam Bert Verschoor flankaanvaller Juliën Derks vervangenen wisselden de beide jonge talenten Levi Atink en Mats Scholten elkaar af. In de 80ste minuut speelde Jordy Harms de vrijgelopen Léon Dogger goed aan en beheerst werd de 3-0 door laatstgenoemde middenvelder aangetekend. In de 86steminuut was het aanvoerder Jos Hutten die na meerdere doelpogingen nu wel van dichtbij doeltreffend kon uithalen. Hij deed dat na een goede combinatie tussen Jelle Drees en Jordy Harms.

De 4-0 overwinning was in feite nog een matige afspiegeling van het grote krachtsverschil tussen beide ploegen. ZVV Be Quick Zutphen viert op zaterdag 9 juli haar 120-jarig bestaan, maar heeft er qua selecties wel eens heel wat beter voor gestaan. Dat de 37-jarige Huseyin Cengiz als een van de welgeteld twee wisselspelers inviel en ook nog uitgroeide tot beste speler, is wellicht illustratief voor de huidige situatie van de hekkensluiter van de tweede klasse H.

Vroomshoopse Boys lijkt de weg naar boven nu echt gevonden te hebben en de zesde plaats op de ranglijst is daarvan een afspiegeling. Op dinsdagavond 5 april biedt de inhaalwedstrijd tegen ZVV De Esch uit Oldenzaal nieuwe kansen om de opmars richting de subtop gestalte te geven. Opzaterdag 9 april wordt er in Zwolle aangetreden tegen het dit seizoen verrassend goed presterende Be Quick’28.

Tegen ZVV Be Quick Zutphen werd in de volgende opstellinggespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Andjin van Veen, Robert Veld en Simon Kempers; midden: Léon Dogger, Jelle Drees en Jos Hutten; voor: Ernst-Jan Heideman (64: Jordy Harms), Levi Aitink (77: Mats Scholten) en JuliënDerks (77: Bert Verschoor).

Vroomshoopse Boys 2 was op De Bosrand tegen het hooggeplaatste Go-Ahead Kampen 2 de bovenliggende partij, maar kwam niet verder dan 1-1. Vroomshoopse Boys 3 overtuigde tegen Sportclub Lutten 2 met een 4-2 thuisoverwinning. Vroomshoopse Boys JO17-1 moest thuis in Excelsior JO17-1 uit Rissen haar meerdere erkennen en verloor met 4-0. Vroomshoopse Boys JO15-1 kwam sterk voor de dag en versloeg thuis HHC Hardenberg JO15-1 met 6-3.