Een wilskrachtig Vroomshoopse Boys liet zich op het sportpark De Weide Steen in Zwolle tegen WVF van haar beste kant zien. De thuisploeg had nog kansen op het veroveren van de derde periodetitel, maar trof een tegenstander, die qua duelkracht en combinatievermogen een sterke indruk achterliet. In de 16de minuut werden de aanvallende intenties van Vroomshoopse Boys beloond. Levi Aitink anticipeerde goed op een verre ingooi vanaf links van Jesper Derks. Sil Derks verlengde met het hoofd en Levi Aitink kopte de bal over keeper Mike te Wiele in het doel: 0-1. Het zichtbaar geschrokken WVF probeerde de bakens te verzetten, maar stuitte op een uiterst geconcentreerd spelende Boys-defensie met keeper Marc Doornbos aan het hoofd. De snelle aanvallen van Vroomshoopse Boys bleven gevaarlijker, maar Juliën Derks, Levi Aitink en Sil Derks misten net het doel. Met een verdiende 0-1 voorsprong voor de bezoekers werd gerust.

Direct na de hervatting kwam WVF uit het niets terug in de wedstrijd. Een verre bal vanaf rechts werd niet goed verwerkt door de Boys-verdediging. De ingevallen Dani van der Steege profiteerde namens WVF van de verwarring. Via de voet van doelman Marc Doornbos caramboleerde de bal in het doel: 1-1. WVF rook kansen en was via Jeffry Nijs even later dichtbij de 1-2, nadat Marc Dornbos de bal niet klemvast kon krijgen. De verdediger van WVF tikte de bal net over.

De Boys nam daarna het initiatief direct weer over en leek te scoren in de 51ste minuut. Een vrije trap van vanaf links Léon Dogger werd prima terug gekopt door de opgekomen Jesper Derks. Aanvoerder Jos Hutten kopte vervolgens onberispelijk raak. Op het oog een zuiver doelpunt, maar daar dacht de WVF-grensrechter Peter van Lennep kennelijk anders over. Deze linesman had buitenspel gezien en de hem raadplegende scheidsrechter Jeroen Frei ging daarin mee. Het doelpunt werd niet goedgekeurd, maar had zeker wel uitwerking op het getergde Boys-team, dat een tandje bijzetten om dit ervaren onrecht recht te zetten. Het tempo ging omhoog en de thuisploeg werd terug gedrukt. Het wachten was in feite op nog een doelpunt van Vroomshoopse Boys en dat kwam er ook.

Keeper Mike ter Wiele verslikte zich in de 76ste minuut bij het uitverdedigen in de dadendrang  van aanvaller Sil Derks. De Boys-spits ontfutselde de bal aan de doelman van WVF en schoof het leer beheerst binnen: 1-2. In de 78ste minuut kwam Jordy Harms doelpuntenmaker Sil Derks aflossen.

Met de moed der wanhoop probeerde WVF er nog een slotoffensief uit te persen, maar de Boys gaf geen krimp. De aanvallen van de bezoekers bleven gevaarlijker, waarbij Levi Aitink met een harde schuiver nog dicht bij de 1-3 was. Zover kwam het niet en uiteindelijk behaalde Vroomshoopse Boys een verdiende 2-1 overwinning en bezet nu de negende plaats in de tweede klasse H. Zaterdag wordt de competitie afgesloten met een thuiswedstrijd tegen de overtuigende kampioen Quick’20 uit Oldenzaal.

In Zwolle werd met de volgende formatie gespeeld: doel: Marc Doornbos; achter: Tom Pierik, Patrick Drenthen, Robert Veld en Jesper Derks; midden: Levi Aitink, Jelle Drees en Léon Dogger; voor: Juliën Derks, Sil Derks (78: Jordy Harms) en Jos Hutten.

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 kon het in Zwolle niet bolwerken tegen kampioen WVF 2 en verloor met 6-3. Het tweede van de Boys is nu uitgespeeld en moet tot zaterdag afwachten of te weten of de nacompetitie tot een ontsnappingsroute

kan leiden. Vroomshoopse Boys 3 versloeg thuis HHC Hardenberg 4 met 3-2. Vroomshoopse Boys Vrouwen 2 boekte een ruime overwinning met 8-0 op Excelsior’31 Vrouwen 2 uit Rijssen. Bij de jeugd won Vroomshoopse Boys JO19-1 met 4-2 van HHC Hardenberg JO19-2.

Er werden zaterdag twee prachtige kampioenschappen gevierd op De Bosrand.

Vroomshoopse Boys JO19-2 bekroonde een ijzersterkevoorjaarscompetitie met de titel. Onder leiding van Mark Kottier, Bjorn Drent en Edmar Bloemhof werd dat wapenfeit door het niet versagende team behaald. In dekampioenswedstrijd werd onder veel belangstelling het bezoekende FC Ommen JO19-3 met 9-1 kansloos gelaten.

De kampioensschaal ging ook naar hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO15-1. Door de overtuigende overwinning met 4-0 tegen vv Den Ham JO15-1 werd de titel een feit. Dat betekende een geweldige prestatie van dit talentvolle team onder leiding van Alexander Fokkert, Justin Beldman, Lerby van Dijk, René Kok en Ruben Smedema en ook dat leidde tot dolle vreugdetaferelen op de Bosrand. Op zaterdag 11 juni speelt Vroomshoopse Boys JO15-1 als toetje op het mooie seizoen een promotiewedstrijd.