Boys 2 eindigt als 2e

Vandaag onder tropische omstandigheden de laatste competitiewedstrijd op het Zwolse kunstgras van WVF. Vergeleken met vorige week was Chris J geblesseerd en Andjin bij het 1e. Justin had eerder vrijgenomen van het werk en kon daardoor als rechtsback starten. Jan-Willem schoof naar het centrum van de verdediging en Niek nam de plaats in van Chris. Op de bank zaten Markus, die even heen en weer kwam uit Groningen, waarvoor dank en Tobias, die na een half jaar uit de roulatie te zijn geweest net op tijd fit lijkt voor het seizoenstoetje.

Vorige week hadden we de tweede plaats overgenomen van Go Ahead Kampen en die wilden we graag vasthouden, zodat we de 1e nacompetitiewedstrijd thuis kunnen spelen. We begonnen aardig aan de wedstrijd, hadden een overwicht, maar kwamen niet meteen tot echte kansen. Eens schotje met links van Bart-Jan was een makkelijke prooi voor de keeper en aan de andere kant was WVF gevaarlijk uit de omschakeling, maar Chiel keepte weer attent. Na een kwartier kwamen we alsnog op voorsprong toen Marcel van net buiten de 16 goed binnenschoot. Niet veel later was het 2-0. Bart speelde Tim aan en via Marcel kwam de bal bij Harold terecht die de bal onderin de hoek schoot. Hierna kenden we onze beste fase waarbij we constant de vrije man op het middenveld wisten te vinden. Dit leidde tot kansen voor Niek (paal), Bart-Jan en Tony, maar de laatste 2 stuitten op de keeper. Aan de andere kant gaven we niks weg en zo gingen we met 2-0 de rust in.

Meteen na rust kwam WVF vanuit het niets uit een corner op 2-1 en leek het wellicht nog even spannend te worden, maar een kwartier later was het 5-1. Eerst stuitte Marcel nog op de keeper na een mooie aanval, maar daarna leit Tim 3 keer het net bollen. De eerste van dichtbij na een leep passje van Harold, de tweede door een inzet van Bart uit een corner te verlengen en de derde werd hem op een presenteerblaadje aangeboden door Niek, die vlak voor zijn wissel even een paar duels won en een mooie assist gaf. Hij werd hierna vervangen door Markus. De warmte had zijn tol geëist, er gebeurde niet veel meer en het werd zelfs even onnodig onvriendelijk. Marcel had er nog wel zin in en wist nog 2 keer te scoren, waardoor we op 7 doelpunten uitkwamen vandaag. Tobias maakte zijn rentree door Danny te vervangen en vlak voor tijd gaven we nog een cadeautje weg waardoor de eindstand 2-7 werd en we de tweede plaats veilig hebben gesteld.

We hebben een uitstekend seizoen gedraaid waarin we zijn uitgekomen op 55 punten. Vooral de laatste periode waren we goed in vorm en dat geeft ons hoop voor de komende nacompetitie, waarin hopelijk ook de beide Chrissen weer aan kunnen sluiten. In die nacompetitie strijden we met 7 andere ploegen om 1 plek in de reserve hoofdklasse. Dat is een hele uitdaging, maar die gaan we graag aan. We starten het knock-out systeem met een thuiswedstrijd tegen VVOP 2, uit Voorthuizen. Zij zijn 3e geworden in een andere 1e klasse. We trappen om 12.30 uur af, na ons speelt het 1e, dus voldoende redenen om de tuin de tuin te laten en een middagje op De Bosrand door te brengen. Wij kunnen alle steun goed gebruiken!