Boys 2 loopt zich stuk op Bergentheim

Vandaag de altijd lastige uitwedstrijd tegen Bergentheim. Thuis hadden we weliswaar ruim gewonnen en Bergentheim nam tot vandaag zelfs de laatste plaats op de ranglijst is, winnen in Bergentheim is ons al jaren niet gegeven. Toch gingen we volvertrouwen die kant op. Ten opzichte van vorige week ontbraken Christiaan Bos (geblesseerd) en Ruben ( bij het 1e). Hun plaatsen werden ingenomen door de weer herstelde Bart en Christiaan Jansen. Hierdoor kwam Bram in de aanval te spelen en schoof Jan-Willem vanuit het centrum een plekje naar rechts.

Op de knollentuin voor de tribune begonnen we redelijk aan de wedstrijd. Bergentheim zakte zoals verwacht in tot de middenlijn en vloog er op eigen helft vol op. Die duels gingen we niet uit de weg, we wonnen veel tweede ballen, maar werden niet gevaarlijk. Er waren wel een paar mogelijkheden, maar de groen-witte verdediging speelde uitstekend. Daar kwam bij dat onze laatste pass en/of de bezetting voor het doel vaak niet goed genoeg was. Na een half uur werd Bergentheim sterker en kregen wij het lastiger. We gingen ons ergeren aan onszelf, de tegenstander en de scheidsrechter en dat leverde drie gele kaarten op. Bergentheim zorgde voor rust voor het meeste gevaar, maar we gingen met 0-0 rusten.

In de rust spraken we af om meteen 1 op 1 te gaan spelen, om op die manier meer druk te krijgen. Dat ging goed, de eerste 10 minuten na rust waren we duidelijk de bovenliggende partij, maar het leverde geen doelpunt op. Marcel was er dichtbij, maar zijn breedtepass kwam net niet bij Tim aan en daarna schoot hij net naast. Na 10 minuten zakten we wat weg. Het spel kende vele onderbrekingen (slim gedaan van Bergentheim, zeker zolang de scheidsrechter niet optreedt) en we kwamen moeilijk weer in ons ritme. De grootste kansen waren in de omschakeling voor Bergentheim, maar René redde 1 op 1, een lob viel op de lat, we hadden geluk bij een buitenspelsituatie en er werden enkele mogelijkheden vakkundig om zeep geholpen door de aanvallers van Bergentheim. Het laatste kwartier was weer voor ons. Bart werd mee naar het front gestuurd en hoewel we hier te weinig gebruik van maakten, kregen we een aantal mogelijkheden. Een vrije trap van Harold verdween naast het doel, een schot van Chris erover, Tim kreeg de bal niet lekker mee en uit enkele voorzetten viel de bal telkens net niet goed. Toch kregen we vanaf 11 meter de ultieme kans op de 3 punten toen Tim naar de grond werd gewerkt en Marcel mocht aanleggen. Helaas eindigde de bal op de lat. Toen bekroop ons het gevoel dat we nog een uur konden doorvoetballen, maar dat scoren erg lastig zou worden. We eindigden de wedstrijd zoals deze begon, 0-0 en opnieuw 2 verliespunten tegen angstgegner Bergentheim.

Op dit moment lijkt de 3e plaats (die hopelijk recht geeft op nacompetitie) het hoogst haalbare. We staan ook op die positie, maar Hulzense Boys is ons tot op 1 punt genaderd. Laat dat nou net de ploeg zijn die volgende week om 12.30 uur naar De Bosrand komt. Een mooi affiche. Uit verloren we volledig terecht met 2-0, dus zaterdag de kans op revanche op Hulzen en op onszelf na het puntenverlies in Bergentheim.