Boys 2 maakt het onnodig spannend

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Hellendoorn. De speoling qua spelers wordt steeds dunner, maar toch hadden we ook vandaag weer een prima elftal op de mat staan met Chiel, Chris J, Jan-Willem, Bart, Tony, Danny, Chris B, Ruben, Tim, Bart-Jan en Niek. Marcel was nog geblesseerd, Harold en Bram bij het 1e en op de bank zaten Justin, Alex en Tom. We begonnen voortvarend aan de wedstrijd en zetten Hellendoorn onder druk. Vooral via Chris J en Tony kregen we veel ruimte en dat leverde ook kansen op. Chris B raakte de paal, Tim was dichtbij een doelpunt en Chris J raakte de lat. Hellendoorn was gevaarlijk via vrije trappen, maar Chiel (1 keer met hulp an Bart) voorkwam een tegengoal. De openingstreffer kon niet uitblijven en die kwam er dan ook toen opnieuw Chris J doorkwam aan de rechterkant en zijn kiezelharde voorzet niet meer ontweken kon worden door Tim, die daardoor de 1-0 tegendraads binnenkopte. We gingen door en na een mooie aanval over veel schijven stuitte Niek op de keeper, maar Tim was opnieuw attent en zette ons op 2-0. Nog binnen het half uur was ook de derde treffer een feit toen Niek zijn uitstekende eerste helft beloonde met een doelpunt na een goede individuele actie. We hadden mogelijkheden op meer doelpunten, maar die kwamen er niet en daarom gingen we met 3-0 aan de thee. In de rust moest Bart-Jan vanwege liesproblemen worden vervangen door Justin. Chris J verhuisde hierdoor naar het middenveld.

Waar het door kwam is moeilijk te zeggen, maar na rust was het een heel andere wedstrijd dan ervoor. Hellendoorn kwam al snel op 3-1 en zij hadden na rust duidelijk de overhand. Halverwege de tweede helft maakten ze zelfs 3-2 en wij hadden toen nog geen grote kansen gehad. Op dat moment leken we enorm in de problemen te komen, maar hoewel Hellendoorn nog wel wat mogelijkheden kreeg, zaten daar geen echt grote kansen bij. Men wilde een strafschop, maar de scheidsrechter legde de bal buiten de 16 en het was zelfs de vraag of er sprake was van een overtreding. Het werd sowieso wat onvriendelijker tussen en buiten de lijnen en dat leverde een aantal vermaningen en gele kaarten op. Alex kwam in de ploeg voor Niek en tien minuten voor tijd beslisten we de wedstrijd toen Tim van afstand onhoudbaar de 4-2 binnenschoot. Hierna hadden we het doelsaldo nog wat op kunnen vijzelen, maar alleen Tim wist in de laatste minuut nog te scoren, zijn vierde van de middag, en bepaalde daarmee de eindstand op 5-2. Na de 4-2 kwam Tom in de ploeg voor Tony en hij is daarmee de 34e speler die dit seizoen in de competitie voor Boys 2 in actie is gekomen. Zowel Danny als Justin als Alex als Tom kwamen na afloop nog in actie met het 3e die ook 3 punten wisten te pakken.

De resultaten zijn de laatste weken goed, wel wisselen we goede fases in wedstrijden nog te vaak af met mindere fases. Daarnaast worden de aantallen wel echt een probleem. Zaterdag spelen zowel het 1e als het 2e als het 3e uit, waardoor het lastiger is elkaar voort te helpen. Daarnaast is Bart voorlopig even uit de running, dus zaterdag wacht weer een interessante puzzel. Hopelijk kan Marcel weer aansluiten en zijn ook de overige geblesseerden weer snel van de partij. Zaterdag spelen we 0m 14.30 uur in Enter.