Boys 2 pakt 7e overwinning op rij

Onder een aangenaam najaarszonnetje traden we om 12.30 uur aan tegen Hatto Heim. Ten opzichte van vorige week was Ramon Bolks weer beschikbaar. Hij speelde centraal achterin naast Bart. Ook Ruben en Chris waren weer beschikbaar, zij startten samen met Patrick vanaf de kant. We begonnen voortvarend aan de wedstrijd en na 2 minuten lag de bal al op de stip. Na een goede aanval werd Tobias licht, maar overduidelijk aangetikt en Bart mocht aanleggen vanaf 11 meter. Voor het eerst dit seizoen werd zijn inzet gestopt. Echter, uit de daaropvolgende corner van Ramon kopte Bart alsnog de 1-0 achter de Hattemse doelman. Hij ging hierbij stevig het duel aan, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt goed, tot ontsteltenis van de spelers van Hatto Heim. Hierna bleven we de baas op het veld, maar Hatto Heim was 1 keer dicht bij de gelijkmaker toen ze uit een vrije trap vrij konden inkoppen. Chiel redde prima in de korte hoek. Zelf waren we dicht bij de 2-0 toen Ramon Bolks een kopbal op de lat kopte. Kersverse papa Harold (gefeliciteerd namens spelers en begeleiding) schoot een vrije trap net naast en we kregen nog een aantal mogelijkheden. Na een half uur werden we wat slordiger. We gaven weliswaar niks weg, maar waren even de controle kwijt. Ongeveer 5 minuten voor rust pakten we de draad weer op en na een uitstekende actie van Jordy kon Tim de 2-0 binnenschuiven. Alweer zijn 11e treffer van deze competitie. Voor rust legden we nog enkele mooie aanvallen op de mat, maar in de stand kwam geen verandering meer.

In de rust spraken we af de concentratie vast te houden, omdat concentratieverlies op dat moment de enige valkuil leek. Helaas voegden we de daad niet bij het woord. We kwamen erg slordig uit de kleedkamer, leden een paar keer onnodig balverlies en gaven te weinig druk op de bal. Dit resulteerde in een paar mogelijkheden 1 grote kans voor Hatto Heim. De inzet werd echter met een uiterste krachtsinspanning door Chiel voor de lijn weggetikt. Geen aansluitingstreffer en hierna pakten we het initiatief terug. Chris kwam in de ploeg voor de licht geblesseerde Bram. Vlak hierna werd het 3-0 toen Ramon de Jong de bal na een corner binnen wist te werken. Hierna speelden we de wedstrijd uit. Ruben en Patrick kwamen in de ploeg voor Ramon de Jong en Jordy, we kregen nog enkele mogelijkheden en wisten nog 1 keer te scoren. Na een mooi passje van Marcel werkte Chris de bal schitterend binnen en bepaalde de eindstand op 4-0.

Na afloop bleek ook AZSV weer gewonnen te hebben (7-1) en staan we nog steeds samen bovenaan. Ons doelsaldo is +23 en dat van AZSV is +22. Volgende week zijn we vrij, de week erna wordt de 1e periode afgesloten. Wij spelen uit tegen Enter Vooruit, de nummer 4 van de ranglijst en AZSV neemt het op tegen nummer 3 Go Ahead Kampen die ook nog in aanmerking komen voor de periode. Een heerlijke zaterdag dus, maar volgende week eerst de tuin in of naar de woonboulevard.

Na onze wedstrijd waren we tijdens de wedstrijd van heet 1e getuige van de blessure van Ernst-Jan, dit seizoen ook al enkele malen speler van het 2e. Via deze weg wensen we hem namens spelers en begeleiding veel succes bij zijn herstel.

Opstelling: Chiel, Jan-Willem, Ramon B, Bart, Jordy (Patrick), Harold, Ramon de J (Ruben), Tobias, Tim, Bram (Chris), Marcel.

Doelpunten: Bart (Ramon de J), Tim (Jordy), Ramon de J, Chris (Marcel).

Kaarten: Ramon de J (geel)