Boys 2 start competitie uitstekend

Na een goede voorbereiding, mochten we vandaag voor het echie aantreden. De eerste competitiewedstrijd speelden we thuis tegen Gramsbergen. Onder wisselende weersomstandigheden traden we aan met een sterke selectie. Ruben M was afwezig en daardoor startte Jan-Willem als linksback. Hij deed dat uitstekend. Bovendien hadden Bram en Tobias van positie geruild en dat pakte niet verkeerd uit.

We begonnen goed aan de wedstrijd en dat resulteerde al na een paar minuten in een grote kans voor Marcel, maar hij schoot over, na goed terugleggen van Chris. Hierna bleven we wel de bovenliggende partij, maar werd Gramsbergen toch enkele keren gevaarlijk. Chiel redde twee keer uitstekend en een derde schot verdween voorlangs. Aan de andere kant was Jan-Willem dicht bij de openingstreffer, maar de keeper ranselde zijn schot uit de verre hoek. Ook een kopkans van Tobias trof geen doel. Ongeveer 10 minuten voor rust was het alsnog raak. Marcel werd aangetikt en Chris schoot de vrije trap schitterend binnen. Na die treffer hadden we wellicht nog recht op een strafschop (overtreding op Tim) en schoot Chris nog naast. We gingen met 1-0 aan de thee.

Na een lange rust in verband met het weer, lieten we er de tweede helft geen twijfel over bestaan wat de uitkomst van deze wedstrijd zou worden. We kwamen uitstekend uit de kleedkamer en legden enkele mooie aanvallen op de mat. Helaas leidde dat nog niet meteen tot doelpunten. Een belangrijk verschil met de eerste helft was dat we niets meer weggaven, Chiel hoefde niet meer in actie te komen. Halverwege de tweede helft beslisten we de wedstrijd. Bart speelde Tim aan en die scoorde, alleen voor de keeper, beheerst. Vlak daarna zette Bart zelf de 3e treffer op het scorebord, door een voorzet van Chris binnen te koppen. Hierna speelden we de wedstrijd vakkundig uit. Danny en Ruben S kwamen in de ploeg voor Bram en Tobias en in blessuretijd bepaalde Danny vanaf 11 meter de eindstand op 4-0, na een overtreding op Marcel. Een prima start van de competitie voor het 2e. Volgende week gaan we proberen dit een vervolg te geven in Ommen, waar we om 12.30 aftrappen tegen het altijd lastig te bespelen OZC 2.

Opstelling: Chiel, Jordy, Patrick, Bart (c), Jan-Willem, Harold, Bram (Danny), Tobias (Ruben S), Tim, Marcel, Chris.

Doelpunten: Chris (vrije trap), Tim (Bart), Bart (Chris), Danny (strafschop)

Kaarten: Tobias (geel)