Boys 2 verslaat concurrent

Onder een aangenaam voorjaarszonnetje moesten we vandaag aantreden tegen Hulzense Boys. Uit hadden we met 2-0 verloren en zij waren ons inmiddels tot op 1 punt genaderd. Wij staan 3e, zij 4e en dat is interessant, omdat de 3e plaats aan het eind van de rit waarschijnlijk recht geeft op nacompetitievoetbal. Voldoende redenen dus om een mooi potje voetbal te verwachten. Wij moesten het stellen zonder Marcel (geblesseerd) en Harold (voor even terug bij het 1e) en dat waren natuurlijk wel behoorlijke aderlatingen. Gelukkig was A1 vrij en konden we met een prima selectie aantreden. Ten opzichte van de toch wel teleurstellende 0-0 van vorige week tegen Bergentheim stonden Chris B (weer fit) en Ruben in de basis. Zij namen de plekken in van Marcel en Harold. Op de bank zaten Justin en de A1-spelers Jesson, Thimo en Sil.

We hadden een wat ander strijdplan dan anders, maar dat pakte niet goed uit. We kwamen hierdoor constant een mannetje te kort op het middenveld en de ruimtes die we dachten te krijgen aan de zijkanten kwamen er niet of nauwelijks. Aan beide kanten kwamen Bram en Chris J 1 keer door en dat zorgde ook wel voor gevaar (zo raakte Tim de lat), maar uiteindelijk slaagde de opzet niet en gingen we na rust weer ons vertrouwde systeem spelen. Toen stond het echter al wel 2-1. Want ondanks dat we niet helemaal goed stonden, gaven we weinig weg. Hulzen kreeg voor rust 2 kansen, waarvan er 1 inging en 1 knap gered werd door René. We stonden dus met 1-0 achter, maar kwamen al vrij snel op gelijkge hoogte. Danny had een mooie dieptepass in huis op Tim, die ongeveer gelijktijdig bij de bal was met de keeper. De keeper raakte wellicht de bal, maar zeker ook Tim en de bal ging op de stip. Danny was de aangewezen man, maar had bij het geven van de pass een tikkie op de neus gehad en dat leverde hem een bloedneus op. Hij mocht de strafschop dus niet nemen, maar moest buiten de lijnen zijn neus repareren. Verder stond niemand echt te springen om achter de bal te gaan staan, dus nam Chris J zijn verantwoorlijkheid. Helaas miste hij, maar zijn naamgenoot was attent genoeg om de rebound alsnog binnen te tikken. Dit overigens tot grote frustratie van de doelman.

Vrij snel na de gelijkmaker kwamen we op voorsprong. De keeper torpedeerde zijn eigen rechtsback na een dieptepass van onze kant en dat verschafte Tim een vrije doortocht: 2-1. Zoals gezegd besloten we de 2e helft weer ons eigen systeem te spelen. Danny en Ruben speelden als blok voor de verdediging en wonnen daar alle duels. En als er door Hulzen gekozen werd voor de lange bal over hen heen, was daar Bart die werkelijk geen enkel kopduel verloren heeft. Hierdoor kwamen we niet in de problemen en kregen we zelf wat kleine mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien, maar echt grote kansen leverde dat niet op. Na een uur kwam Jesson in de ploeg voor Bram die bij het 1e aan moest sluiten. Halverwege de 2e helft kregen we de grootste kans op 3-1. Bart-Jan had een heerlijke actie in huis, omspeelde de keeper, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. De grootste kans was hierna voor Hulzen, toen ook zij een strafschop kregen. Gelukkig voor ons faalde de rechtsback. Hierna kwam Thimo in de ploeg voor Bart-Jan en kwamen we niet meer in de problemen. Danny en Chris B gingen nog op de bon en beide Chrissen werden in het laatste deel van de wedstrijd vervangen door Justin en Sil. Na afloop waren we tevreden met de teamprestatie. We hadden 3 punten erbij tegen een lastige tegenstander en staan nu 4 punten los. Naar boven kijken lijkt niet realistisch, de 3e plaats vasthouden is het doel en wellicht zelfs meedoen in de strijd om de 3e periode. Dat moet dan zaterdag een vervolg krijgen in de thuiswedstrijd tegen Hellendoorn 2, dat tegenwoordig onder leiding staat van oud-Boysspeler Ruben Kloosterman. We trappen om 12.30 uur af.