Boys 2 verslaat koploper in slotfase

Onder zomerse omstandigheden traden we om 12.30 uur op ons kunstgras aan tegen koploper Sparta Enschede. In de uitwedstrijd hadden we in een prachtig oetbalgevecht met 2-2 gelijkgespeeld en we hadden goede hoop hen vandaag opnieuw van de overwinning af te houden. Chris B was geschorst, maar we hadden wel weer de beschikking over Bram, Ruben en Bart. Ook Justin kreeg een basisplaats toebedeeld, zijn 2e van dit seizoen en hij stelde zeker niet teleur. De bedoeling was om Sparta zoveel mogelijk vast te zetten en dat lukte aardig. Ze kwamen minder aan voetballen toe dan normaal, maar het kostte, mede door de temperatuur, wel veel kracht om dit vol te houden. De wedstrijd ging gelijk op, wij wonnen meer duels, maar Sparta scoorde na een goede lange bal. Hierna waren we opticsh wellicht de boveliggende partij, maar Sparta was tot 2 keer toe het dichtst bij een doelpunt. Beide keren redde Chiel echter prima. Vlak voor rust kwamen we gelijk toen de sterk spelende Ruben doorkwam aan de rechterkant en zijn voorzet tegen de paal belandde. Bram was attenter dan de Enschedese doelman en liep de gelijkmaker binnen.

In de rust vonden we dat we wel wat meer lef mochten tonen. We spraken af op dezelfde voet door te gaan, wat verder naar voren te spelen en anders na 10 minuten aanvallend te gaan wisselen. We begonnen goed, want binnen een minuut dook Tim na een goede bal van Marcel op voor de keeper, maar die redde knap op Tims inzet met links. Binnen 10 minuten leek Tim opnieuw vrije doortocht te krijgen, maar hij werd getorpedeerd door de keeper die met een rode kaart kon vertrekken. Bart-Jan stond klaar om Danny af te lossen, maar moest nu de uit de wedstrijd geschopte Tim als spits vervangen. Met 11 tegen 10 waren we helemaal van mening dat we voor de 3 punten moesten gaan, maar dat viel even tegen. Sparta zakte wat in en bleek in staat hele goede tegenstoten op de mat te leggen. Wij deden vervolgens alles verkeerd wat je met een man meer verkeerd kunt doen, wellicht hadden we voor rust teveel krachten verspeeld. Behalve een kopkansje voor Bram wisten we niks te creëren. Sparta kreeg voldoende kansen, maar zij verzuimden de trekker over te halen. Chiel, de paal en Bart op de lijn leken te zorgen voor een 1-1 eindstand. Alex kwam de moegestreden Tony vervangen en vlak voor tijd kregen we onze eerste corner van de 2e helft. Deze werd goed genomen en werkelijk prachtig binnengekopt door Chris Jansen. Hierdoor wonnen we met 2-1, kregen we meer dan we wellicht verdiend hadden, maar dat is dit seizoen ook wel eens andersom geweest.

Door deze ovewinning en de uitslagen op andere velden hebben we goede zaken gedaan op de ranglijst en staan we (opnieuw) bovenaan in de 3e periode. Donderdagavond spelen we de uitwedstrijd tegen OZC 2 (aftrap 19.10 uur, komt allen), de laatste wedstrijd van de 2e periode. Daarna 2 vrije zaterdag waarna we de competitie hervatten in Kampen.