Boys 2 wint derby in Den Ham

Vandaag de 2e bekerwedstrijd en op voorhand de wedstrijd waarin de beslissing over poulewinst moet vallen. We mochten om 14.30 uur aantreden op het Hammer hoofdveld. Om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven deze wedstrijd te bekijken, was de wedstrijd van het 1e van Den Ham al eerder gespeeld en speelde het 1e van de Boys pas om 17.00 uur in Geesteren. Er was dan ook aardig wat publiek afgekomen op dit affiche. Den Ham startte in een 1:5:3:2 systeem, maar wij besloten ons hier niet op aan te passen. Dat betekende veel verdedigen in de zone en op het juiste moment een mannetje van elkaar overnemen. Dat lukte goed, voor rust gaven we nauwelijks iets weg en in balbezit combineerden we er lustig op los. Dit leidde tot voldoende kansen, maar er werd niet gescoord. Dit kwam mede door de uitstekende keeper die met 3 prima reddingen 2 keer Tim en 1 keer een eigen speler van scoren afhield. Daarnaast werd een kopbal van Bart van de lijn gehaald, kwamen zowel Tobias als Bram een keer (een teen)lengte tekort om te scoren en had Tobias een penalty verdiend toen hij omver werd gekegeld op het moment dat hij af wou drukken. Daarnaast werden enkele gevaarlijke situaties vakkundig onschadelijk gemaakt door de grensrechter, wat vast ook een aantal keer terecht zal zijn geweest.

In de rust geen wissels bij ons. We waren het erover eens dat we goed speelden en dat het tijd werd onszelf te belonen. Vlak na rust leek dit te gebeuren, maar Tim raakte via de keeper de paal en ook de rebound van Chris was een prooi voor de Hammer doelman. Hierna werd de wedstrijd wat rommeliger. Wij waren slordiger dan voor rust en in de omschakeling ontstonden er zowaar enkele mogelijkheden voor Den Ham. René was attent, dus heel gevaarlijk werd het nooit, maar het was in de tweede helft absoluut meer een wedstrijd dan voor rust. Marcel kreeg nog een mogelijkheid om te scoren, maar voorlopig bleef het 0-0. Patrick en Justin kwamen in de ploeg voor Bart en Bram. Jordy schoof door naar het middenveld, waardoor Harold wat dieper kwam te spelen. Jordy haalde wat meer de angel uit de omschakelmomenten en Harold bemoeide zich wat meer met aanvallen. Halverwege de tweede helft scoorden we dan toch de verlossende treffer. Via Marcel en Harold kwam de bal bij Tim terecht, die Marcel vrij voor het doel zette. Marcel rondde beheerst af en de verdiende voorsprong was een feit. Hierna kwam Ruben S Tobias aflossen. We kregen nog enkele mogelijkheden en Den Ham probeerde er nog een slotoffensief uit te persen, maar in de stand kwam geen verandering meer. Wel incasseerden beide ploegen nog een gele kaart, voor ons ging Justin het boekje in. Een goede wedstrijd met een prima uitslag. Volgende week spelen we de laatste bekerwedstrijd, om 12.00 uur thuis tegen Zwolsche Boys 3.