Boys 2 wint eerste bekerwedstrijd, maar vraag niet hoe

Vandaag moesten we aantreden voor de eerste bekerwedstrijd, thuis tegen het 3e elftal van Dos. Op papier zouden we dat makkelijk moeten winnen en zo dacht Dos er ook over. Zij leunden achterover en pompten alle ballen naar voren. En hoewel dat best lastig voetballen is, moet je daar dan dezelfde duelkracht etc. tegenover zetten, maar dat deden we, zeker in het begin, niet. We hadden wel meer balbezit, maar kwamen niet tot hele grote kansen. Marcel schoot net naast, Bart kopte op de lat en Tobias kopte over. Aan de andere kant kreeg Dos een grote kopkans uit een counter, maar ook die bal verdween over het doel.

Na de rust zetten we het iets anders neer en leken we iets meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar we scoorden opnieuw niet. Tobias en Patrick waren er het dischtst bij, maar de kopbal van Tobias raakte de lat en een prachtig schot van Patrick werd door de keeper uitstekend uit de bovenhoek getikt. We speelden vol op de aanval en dan geef je automatisch ruimte weg. Na eerste al gewaarschuwd te zijn met een bal op de lat, was het ongeveer 5 minuten voor tijd toch raak: 0-1. Hierna draaiden we alsnog de wedstrijd om. Bart benutte en penalty en Marcel kreeg de winnende goal op een presenteerblaadje van Justin, maar schoot over. Even daarna kopte Justin dan zelf maar de winnende binnen en in blessuretijd maakte Chris er ook nog 3-1 van na een pass van Tobias.

Conclusie: slecht gespeeld, maar de eerste bekerwedstrijd gewonen. Dinsdag oefenen we in De Krim tegen het 1e elftal van DKB, dat getraind wordt door oud-Boys speler Ruben Kloosterman en zaterdag hervatten we de bekercompetitie met de derby in en tegen Den Ham 2.