Vandaag een tegenstander van formaat voor de boys van het derde. Op bezoek bij SVZW 2 uit wierden die uitkomen in dezelfde competitie als het tweede in de eerste klasse. De winnaar van dit duel mocht zich groepswinnaar noemen en doorgaan naar de volgende ronde in de beker. Hoewel SVZW moest winnen en het derde genoeg had aan een gelijkspel.

Na een aantal minuten onderweg te zijn geweest in de eerste helft zag het derde de speelstijl van SVZW. Hoewel SVZW het derde graag onder druk wilden zetten lukte ze dit niet voldoende waardoor het derde vaak via het uitstekende spelende middenveld wel weer een oplossing wisten te vinden. SVZW daarentegen wilden graag opbouwen via hun aanvoerder. Maar toen het tweede hem in de dekking ging zetten en andere spelers de opbouw lieten verzorgen kon het derde goed druk houden op SVZW. Hierdoor had het derde een licht overwicht op SVZW maar moest de concentratie blijven zodat er geen fouten werden gemaakt.

In de 18e minuut werd Niek diep gestuurd en het derde kwam in een drie vs. twee situatie, echter dacht de nummer 4 van SVZW hier anders over en haalde Niek van achter neer. Een duidelijke rode kaart volgens het derde maar de scheidsrechter besloot met geel. De vrije trap die hierop volgde eindigde in de handen van de keeper van SVZW. De sfeer werd vanaf SVZW zijn kant misschien mede door frustratie iets grimmiger en ook Vincent kreeg een vieze trap op de zijlijn. Ook hier besloot de scheidsrechter niet voldoende in te grijpen en gaf enkel een vrije trap aan het derde.

Na 25 minuten kwam Rick ongelukkig ten val en blesseerde zichzelf aan zijn knie, hierdoor kon Roy zijn opwachting al maken. Een minuut later was het raak voor het derde, na goed druk zetten van Ruben Smedema kwam de bal via via bij Niek terecht die op zijn beurt Vincent weer vrij zette achter de verdediging. Met een klein beetje geluk wist Vincent te scoren en zo de o zo lekkere 0-1 op het scorebord zetten.

Het derde hield overwicht en door het matig druk zetten van SVZW konden zij ook lang in balbezit blijven. Het derde hield controle maar moest gefocust blijven. Zo ook in de 34e minuut waarbij het drukzetten verkeerd ging er niet goed werd doorgestapt en omgeschakeld. Dit zorgde ervoor dat SVZW oog in oog met keeper Bart Jans kwam maar door goed kantelen en een uitstekende sliding kon Justin een 1 op 1 met onze keeper voorkomen. Het derde ging de rust in met een 0-1 voorsprong.

In de rust moest Tom zich laten wisselen voor Lars omdat Tom nog moest werken.

Na rust veranderde het spelbeeld iets. SVZW probeerde logischerwijs meer druk uit te voeren op het derde. Er was geen complete controle maar ook mede door het geconcentreerd verdedigen van de achterhoede van het derde konden zij SVZW nog van het doel van Bart Jans afhouden. In de 55e minuut schoot het Alexander in de hamstring bij het dichtlopen van een gat, hij moest zich noodgedwongen laten wisselen voor Maarten. Vlak hierna in de 59e minuut zette het derde een aanval op over rechts, een prachtige cross bal van Christiaan eindigde bij Niek, Niek nam de bal aan en schoot verwoestend in de verre hoek de 0-2 binnen! SVZW reageerde hier meteen op door te wisselen en 1 op 1 te gaan spelen.

SVZW had veel druk op dit moment op de helft van het derde. Maar wederom kwamen ze door een goed collectief van het derde niet door de laatste linie heen. In de 67e minuut had Ruben Smedema nog een geweldig afstandsschot op het doel van SVZW, echter eindigde dit geweldige schot op de lat. SVZW drukte meer en meer op de helft van het derde en dit zorgde uiteindelijk voor kansen. Een voorzet van rechts belande bij de linksbuiten van SVZW die oog in oog stond met Bart Jans maar een uitstekende redding zorgde ervoor dat de 0 behouden bleef. Het slot offensief was voor het derde want in de 83e minuut werd Vincent nog eens diep gestuurd, omspeelde de keeper, schoot, maar de bal werd van de lijn gehaald door een verdediger en besloten tot corner. Niek ging in de 84e minuut achter de bal staan en krulde de bal bij de tweede paal panklaar voor Roy die hem feilloos ala Beb Bakhuys binnen kopte en ze de 0-3 maakte.

Het was definitief gespeeld en het derde speelde de wedstrijd uit en mag na drie wedstrijden negen punten achter hun naam schrijven en door bekeren na toch zeker een lastige poulefase.

Zaterdag speelt het derde de eerste competitiewedstrijd tegen Hardenberg ’85 2. Er wordt thuis op de Bosrand om 14:30 afgetrapt.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling; 1. Bart Jans, 2. Justin Dommerholt, 3. Alexander Fokkert (’55 Maarten Nieboer), 4. Thimo Elzinga, 5. Tom Bouwman (’45 Lars Elzinga), 6. Ruben Smedema, 7. Christiaan Jansen, 8. Danny Ribberink, 9. Vincent de Vries, 10. Niek Staarman, 11. Rick van Dijk (’25 Roy Kuilder).