Allereerst excuus voor het niet plaatsen van een verslag van de wedstrijd van vorige week. We speelden toen tegen Zwolsche Boys 3 en wonnen uiteindelijk met 10 man met 3-0. Door doelpunten van Danny, Vincent en Lars.

Afgelopen zaterdag moesten we aantreden tegen laagvlieger Den Ham 3. Maar in dit soort derby’s zegt de ranglijst niet zoveel, ervan uitgaande dat beide teams ten koste van alles niet willen verliezen van elkaar. Helaas moesten we door blessures en afwezigen in hogere elftallen Danny, Tony en Ruben afstaan aan het tweede. Ook waren Bart en Christiaan Jansen nog niet weer fit waardoor we vandaag ietwat verzwakt waren in onze selectie. Echter staat er dan nog steeds een uitstekend team die werd aangevuld met Maarten, Riorden, Freddy en Han waarvoor onze dank!

Op een veld waarbij wij ons afvroegen of ze de gehele sahara in Ommen hadden leeggehaald en hier gedumpt hadden was het Den Ham die aan het inzakken was en het derde niet onder druk zette. Veel balbezit dus voor de achterhoede van het derde elftal. In de eerste paar minuten liep het derde met open ogen in de tactiek van Den Ham door te snel diep te spelen. Hierdoor kon het collectief van Den Ham goed de controle houden en hopen op een uitval via hun sterke spitsen. Na een kwartier spelen pakte het derde de controle en probeerde Den Ham uit de tent te lokken en hierna toe te slaan. Met succes want het derde kwam al op 0-1 door een doelpunt van Vincent. Echter vlagde de grensrechter (die niet anders deed dan bij elke gevaarlijke aanval vlaggen) Vincent af en volgde de scheidsrechter hem op 0-0 nog dus.

Hierna reageerde Vincent attent op een rebound van de keeper. Vincent werd naar buiten gedreven door de keeper. Alleen de keeper zette een sliding in en haalde Vincent neer. Een terechte strafschop ten gevolg. Niek schoot deze ala Tom Boere overtuigend binnen en zette het derde op voorsprong! Na deze 0-1 voorsprong zou je verwachten dat Den Ham 3 wat meer uit zijn schulp zou trekken en druk vooruit ging proberen te zetten. Dit deden ze echter niet en hierdoor bleef het derde rustig de bal rondtikken en wachten op dat foutje/gaatje bij Den Ham. In de 38e minuut werd Thimo van achteruit ingespeeld hij draaide goed open en speelde Niek vrij, Niek speelde op zijn beurt weer diep op Vincent en deze schoot de 0-2 knap binnen. Een fijne 0-2 voorsprong waarmee het derde ook ging rusten.

Vlak na rust leek de ontspannen wedstrijd van het derde al meteen mis te gaan. In de 50e minuut maakte Den Ham de aansluitingstreffer en twee minuten later lag de bal er alweer in waardoor Den Ham ineens op een 2-2 stond. In de 58e minuut kreeg het derde een gelukkige penal mee. Den Ham maakte hands binnen de zestien en de bal ging op de stip. Niek had last van zijn knie dus ging Alexander achter de bal staan, hij schoot de bal hard binnen en zette het derde zo op een 2-3 voorsprong. Maar het was alle hands aan dek want Den Ham had door dat de penalty’s deze wedstrijd eenvoudig werden gegeven. De spits ging hier dan ook aandachtig naar op zoek. Met geluk in de 62e minuut waarbij hij in duel kwam met Dennis en ging liggen. De scheids wees naar de stip en gaf Den Ham de kans om op 3-3 te komen. De mid mid van Den Ham ging achter de bal staan en kwam oog in oog met Han. Hij schoot, Han dook in de goede hoek en pakte de bal voortreffelijk. En voorkwam zo de 3-3. In de 72e minuut liep het derde uit naar een 2-4 voorsprong door een mooie assist van Riorden op Thimo die de bal “met volle overtuiging” binnenschoot. Maar alsof we het deze middag op ons af lieten komen, lieten we Den Ham wederom terug in de wedstrijd komen, de linksbuiten kwam oog in oog met Han en faalde niet in de 78e minuut 3-4. Met nog twaalf minuten te gaan moest de derde deze krappe marge vast weten te houden, maar hadden ook aan een gelijkspel voldoende. Met hangen en wurgen is het uiteindelijk gelukt om met drie punten van het veld te stappen en zodoende de eerste periodetitel binnen te harken.

Er werd een feestje gevierd in de kantine, het café en uiteindelijk nog in de Herdenberger in Hardenberg. Hopelijk hakte dit er niet te erg in want het derde speelt aankomende zaterdag de eerste wedstrijd van de tweede periode tegen DETO 3. Thuis om 14:30.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Han, 2. Johan, 3. Alexander, 4. Dennis, 5. Tom (’45 Riorden), 6. Bart-Jan, 7. Lars, 8. Thimo, 9. Roy, 10. Niek (’65 Maarten), 11. Vincent, 12. Freddy.