Derde elftal wint van degradant uit de eerste klasse Hellendoorn 2

Zaterdag 1 september stond in het teken van de eerste wedstrijd voor het derde elftal van de Vroomshoopse Boys. De tegenstander was degradant uit de 1e klasse reserve Hellendoorn 2. Het derde elftal zelf komt uit in de derde klasse. Om 12:30 werd er in Hellendoorn afgetrapt door het derde elftal onder leiding van de goed leidende scheidsrechter Zarchian.

In het begin was het aftasten voor beide ploegen. Hellendoorn liet het derde elftal opbouwen en probeerde vanaf de middenlijn druk te zetten. In het eerste bedrijf had het derde moeite om door de laatste linie van Hellendoorn te breken en kwam niet echt tot kansen. Enkele halve kansen werden niet benut door Roy Kuilder en Vincent de Vries. Dat het derde op moest blijven letten was duidelijk. Hellendoorn wat veel positiewisselingen kende zorgde vaak voor verwarring bij het derde. Hellendoorn wat een goede spits had, snel en wendbaar zorgde voor gevaar richting het doel van Joel Sanderman. Zo ook bij de 1-0, de spits werd diep gestuurd vanaf het middenveld. Grensrechter Rick van Dijk hanteerde de vlag en liet deze duidelijk de lucht in wapperen maar de scheidsrechter besloot het te negeren en hij stifte de bal over keeper Joel Sanderman in de 9e minuut.

Dat het derde hierdoor zich niet van de wijs liet brengen was duidelijk en had de individuele kwaliteiten van Niek Staarman nodig om weer naast Hellendoorn te komen. De linksbuiten schoot in de 17e minuut een vrije trap keihard binnen en bracht de stand weer in evenwicht 1-1. In de 37e minuut moest Alexander Fokkert nog aan de noodrem trekken en haalde een aanvaller van Hellendoorn onreglementair neer. Dit kostte hem een gele prent maar voorkwam hiermee wel dat de aanvaller door kon in een 1 op 1 met keeper Joel Sanderman. De vrije trap op rand zestien die hierop volgde vloog over de goal.

In de rust werd routinier Maarten Nieboer na een foutloze eerste helft gewisseld door Robin Vagevuur.

Na rust werd het rooskleuriger voor de mannen van het derde. In de 49e minuut werd het 1-2 door een hard ingeschoten penal van Niek Staarman. In de 53e minuut mocht de verloren zoon Vincent de Vries zich op het scorebord melden en schoot de 1-3 binnen. 12 minuten later in de 65e minuut liet hij het net van de keeper van Hellendoorn voor de vierde keer bollen en schoot zijn tweede van de middag de 1-4 binnen. Vlak hierna werd de moegestreden Kevin Vagevuur gewisseld voor Rick van Dijk. Hellendoorn had het opgegeven en het derde bouwde de score in de 75e minuut zelfs nog uit naar 1-5 door een prachtige bal van Niek Staarman op Vincent de Vries en eveneens prachtige boogbal over de keeper. De wedstrijd werd rustig uitgespeeld en door kramp in de benen van de goed spelende Wido Albada kwam hij niet van de grond in de 90e minuut en kon Hellendoorn nog de 2-5 binnen schieten.

2-5 winst in de eerste bekerwedstrijd en doordat SVZW met 0-1 wist te winnen van Hulzense Boys 3 mag het derde zich koploper in de poule noemen! Volgende week wordt er gespeeld tegen Hulzense Boys 3.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling; 1. Joel Sanderman, 2. Johan Diek, 3. Maarten Nieboer (’45 Robin Vagevuur), 4. Alexander Fokkert, 5. Tom Bouwman, 6. Wido Albada, 7. Vincent de Vries, 8. Kevin Vagevuur (’65 Rick van Dijk), 9. Roy Kuilder, 10. Ruben Smedema, 11. Niek Staarman.