Afgelopen zaterdag moest er door het derde elftal thuis aangetreden worden tegen SC Lutten 2. Lutten het tot noch toe 1 keer verloren en 1 keer gelijk gespeeld. Bij een verlies zou het betekenen dat Lutten op 2 punten van het derde zou komen. Bij winst zou het derde een gat trekken van 8 punten met Lutten. Maar dat het geen eenvoudige opgave ging worden was ook zeker te zien aan het doelsaldo van Lutten die nog maar 4 tegendoelpunten hadden.

Het derde zat weer een stuk breder in de selectie. Alexander kwam terug van een schorsing en ook Tony was terug van vakantie. Ruben M sloot aan vanuit het tweede elftal. Door een blessure bij keeper Bart was het gelegenheidskeeper Justin die vandaag het flitsende oranje pakje mocht aantrekken. Niek is op de weg terug maar deze wedstrijd kwam nog te vroeg en ook Christiaan J zit nog in de lappenmand.

De wedstrijd begon aftastend, Lutten probeerde het derde vast te zetten en het derde had in eerste instantie hier nog niet de oplossing voor. Lutten probeerde via hun middenveld de aanval te bereiken door de bal in de diepte te spelen op hun snelle buitenspeler. Het derde probeerde combinerend de middenlijn over te komen en dit ging bij vlagen erg goed. Na 8 minuten kwam dan ook de voorsprong, Vincent werd diep gestuurd door Ruben S en faalde niet 1-0. Een lekkere opsteker en zeker niet onverdiend. Maar 5 minuten later ging het mis, na doorstappen vanuit het centrum ontstond er een gat die niet gedicht kon worden. De spits van Lutten was er door en gelegenheidskeeper Justin kon niks anders dan de bal weer uit het net rapen 1-1. Zo ging de eerste helft door er kwamen weinig kansen, maar vooral het agressieve spel van de bezoekers was reden tot frustratie bij het derde. De scheids trad hiervoor op door twee keer geel te trekken. We gingen rusten met een 1-1 stand.

In de rust bespraken we dat we rustig moesten blijven. De kansen kwamen nog wel. Richard besloot niet te wisselen en ook Lutten had niet gewisseld.

Na rust was het spelbeeld niet veel veranderd. Het derde had veel de bal maar tot echte kansen komen vonden ze nog lastig. In de 60e minuut kreeg het derde een vrije trap rond de middenlijn. Alexander zette Vincent vrij achter de verdediging en Vincent legde op zijn beurt de bal voor op Bart-Jan die binnenschoot 2-1. Wederom 5 minuten hierna ging het weer mis. In de zestien ging het derde in de fout waardoor een aanvaller vrij kon inschieten 2-2. Het derde licht gefrustreerd ging weer op zoek naar de voorsprong. In de 75e minuut werd een aanval opgezet via Vincent-Alexander-Vincent-Bart-Jan. Bart-Jan ging de zestien binnen en er werd een overtreding op Bart-Jan gemaakt. Zo kreeg het derde een penal en vaste penaltynemer Danny faalde wederom niet en scoorde 3-2. Vlak hierna kwam Tom erin voor Roy en even later ook Lars voor Vincent.

Lutten ging nu op zoek naar de gelijkmaker en besloten 1 op 1 te gaan spelen. De druk werd wat groter maar het derde probeerde ze van goal af te houden. Dit lukte alleraardigst en in de slotseconden wist het derde in een tegenaanval nog te scoren doordat Lars een voorzet binnen de vijf meter binnenschoot 4-2.

Met deze 4-2 overwinning heeft het derde de kopgroep in eerste instantie verkleind naar 3. SC lutten staat nu op een 4e plaats met 5 punten achterstand op de nummer 2 en 3 Hardenberg ’85 en HHC Hardenberg en 8 punten achterstand op het derde wat aan kop gaat met drie punten voorsprong.

Aanstaande zaterdag spelen we thuis tegen Zwolsche Boys 3 wat op een 6e plaats staan met 3 gewonnen en 3 verloren wedstrijden. Er wordt afgetrapt om 14:30.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Justin, 2. Dennis, 3. Alexander, 4. Thimo, 5. Tony, 6. Ruben M, 7. Vincent (’79 Lars), 8. Danny, 9. Roy (’75 Tom), 10. Bart-Jan, 11. Ruben S, 15. Johan.