Na een lange winterstop waarbij we nog een oefenwedstrijd hebben gespeeld tegen Enter Vooruit 3 (3-3), mochten vandaag de kicksen weer aan voor het echie. Gelijk stond er een kraker op het programma, de nummer 2 tegen de nummer 3. Bij winst zouden wij drie punten uitlopen, bij verlies zou Hardenberg ’85 ons inhalen en twee punten voorsprong pakken.

Na een winterstop van 5 weken zou je denken dat iedereen weer okselfris aan de start van de tweede seizoenshelft kon beginnen. Maar niks is minder waar, door blessures bij het eerste en tweede maar ook bij ons derde elftal moest er veel geschoven worden. Hierdoor misten we spelers die voor de winterstop wel veel mee hebben gespeeld zoals Tony, Bart-Jan, Danny, Justin, Dennis en Johan. Positief was dat Christiaan inmiddels weer hersteld was en kon beginnen aan de aftrap.

Onder begeleiding van veel wind mocht Hardenberg’85 aftrappen. Het was meteen duidelijk met welke intenties zij deze wedstrijd waren ingegaan namelijk het winnen van de wedstrijd. Ze zetten het derde meteen onder druk en zorgden ervoor met een beetje steun van de scheidsrechter dat zij af en toe over de schreef konden gaan met hun overtredingen. In de eerste helft stond het derde veelal onder druk maar gaven op 1 grote kans na die uitstekend werd gepakt door keeper Bart weinig tot niks weg.

In de rust moest Christiaan zich noodgedwongen laten wisselen doordat hij een tik had ontvangen van het felle Hardenberg’85. Maarten was zijn vervanger.

Na rust veranderde het spelbeeld niet veel. Vlak na rust moest ook Thimo zich noodgedwongen laten wisselen nadat ook hij uit de wedstrijd werd gespeeld door een fel duel. Leider Jelmer was zijn vervanger. Alhoewel het derde beter in de wedstrijd kwam en zelf kansen aan het creëren was. Enkele vrije trappen misten doel en ook een kopbal werd van de lijn gehaald bij Hardenberg’85. De grootste kans kwam uit een vrije trap van Niek die bij Vincent voor de voeten kwam, maar Vincent kwam net niet uit met zijn aanname waardoor de kans verloren ging. Was het toch Hardenberg’85 wat de wedstrijd bepaalde, helemaal nu, nu het derde geen wissels meer had en Jelmer noodgedwongen moest spelen.

Het leek een lange tijd goed te gaan en het derde was bereid genoegen te nemen met een 0-0 uitslag. Maar in de laatste seconden kreeg Hardenberg’85 een vrije trap op rand zestien en deze werd in de rebound binnen geschoten 1-0. De wedstrijd was hierna snel voorbij.

We mogen trots zijn op inzet tijdens deze wedstrijd en ondanks onze personele problemen (2 spelers van een ander elftal en Jelmer die moest voetballen) hebben we keihard gewerkt! Helaas ging het in de laatste seconden alsnog mis, maar kunnen we qua teamprestatie zeker tevreden terug kijken.

Volgende week spelen we thuis tegen Bruchterveld. Hierna zijn we weer twee weken vrij, wat ons zeker niet gek uitkomt.

We speelden in de volgende opstelling: 1. Bart, 2. Christiaan (’45 Maarten), 3. Lars, 4. Alexander, 5. Tom, 6. Thimo (’55 Jelmer), 7. Vincent, 8. Ruben, 9. Roy, 10. Niek, 11. Riorden.