Na afgelopen week in een moeizame wedstrijd gewonnen te hebben van Mariënberg 2. Moesten we vandaag aantreden tegen de hekkensluiter uit de 3e klasse G. SCD’83 2 kwam op bezoek. SCD had tot noch toe geen wedstrijd gewonnen maar hadden naar eigen zeggen veel pech gehad in de resultaten.

Na een uitgebreide intro met veel grappen en gekkigheid floot scheidsrechter H. Simmelink rond 14:40 voor het eerst op zijn fluit om de wedstrijd te laten beginnen. SCD besloot om geen druk te zetten op het derde en hierdoor kon het derde vrij opbouwen. Wel was het wederom moeilijk om het middenveld te bereiken. Zij hadden weinig ruimte om vrij te kunnen komen en hierdoor waren het vaak de backs en buitenspelers die werden gezocht tijdens de opbouw. In de 7e minuut werd SCD toch ineens uit het niets gevaarlijk een steekpass zorgde ervoor dat de spits oog in oog kon komen met keeper Bart, maar Alexander kon die nog net voorkomen door een sliding in te zetten en de bal voor de voeten van de aanvaller van SCD weg te tikken.

In de 13e minuut kreeg Chris J een schietkans uit de draai, hij verdraaide zich hierbij en moest zich noodgedwongen laten wisselen voor Vincent. 11 minuten later was het ook Vincent die de 1-0 op het scorebord zette hij kopte een voorzet van Niek knap binnen. Voor de rest gebeurde er vrij weinig in de eerste helft. Het derde had veelal balbezit en SCD zetten geen druk waardoor het spel veel werd vertraagd.

Na rust veranderde het spelbeeld iets. SCD had besloten om 1 centrale verdediger vast te zetten en de andere vrij te laten voor de opbouw. Maar het derde had nog steeds wel het overwicht alleen uitte dit te weinig tot kansen. Maar hierin besloot scheidsrechter Simmelink veranderingen in te brengen. Hij besloot alles van het derde te bestraffen en zijn eigen wedstrijd te gaan fluiten. Alexander kreeg in de 55e minuut een terechte gele kaart voor het onschadelijk maken van een omschakeling. De scheidsrechter besloot ineens niet meer met twee maten te meten en gaf SCD een vrijbrief voor het maken van overtredingen. Toch wist het derde de 2-0 te maken een duidelijke penal waarbij de scheidsrechter niet anders kon dan de bal op de stip te leggen, schoot Niek met volle overtuiging binnen. Hierna werd het totale chaos. Een bal die in de hoek werd gekaatst waarbij de rechtsbuiten overduidelijk buitenspel stond toen die weer werd ingespeeld werd terecht afgevlagd door Johan, die de hele wedstrijd zeer correct stond te vlaggen. De scheidsrechter besloot vanuit de middencirkel dat hij kon zien dat iemand nog het overduidelijke buitenspel ophief. De voorzet die hieruit kwam vloog over iedereen heen waarbij Justin de bal wilde wegwerken. Hij werd gehaakt en kon de bal niet wegtrappen. Vrije trap zul je dus denken maar nee hoor, een schwalbe volgens de scheidsrechter. Na twee keer onterecht voordeel aan SCD zijn zijde wisten zij uiteraard wel te scoren 2-1. Zwaar gefrustreerd mocht het derde opnieuw gaan aftrappen.

Vlak hierna kreeg Dennis geel die de omschakeling bij SCD eruit haalde. Opzicht een terechte gele kaart maar het zou toch fijn zijn als SCD ook eens bestraft ging worden voor soortgelijke overtredingen. Vlak hierna werd Alexander zonder bal in de buurt nagetrapt door de spits en aanvoerder van SCD. Gevolg hiervan Alexander kreeg zijn tweede gele kaart voor aanstellen en de spits van SCD kreeg wel geel voor natrappen (apart?). Verder met tien man dus en het derde moest er alles aan doen om tegen twaalf man te spelen. Maar gerechtigheid diende zich toe, toen Niek vanuit de middencirkel een geweldig schot afvuurde op het doel van SCD en hiermee de 3-1 binnen knalde. Vlak hierna in de 90e minuut wist SCD door een foutje achterin toch nog te scoren en de 3-2 binnen te schieten. Maar we wisten dat de wedstrijd nog wel even kon duren. In de absolute blessuretijd blokt een middenvelder de bal met zijn hand/arm waardoor hij voordeel had uit een hands situatie, hij gaf de bal voor en de 3-3 werd binnengeschoten door SCD. Het derde zocht weer verhaal bij scheidsrechter Simmelink en hij gaf aan dat hij de handsbal had gezien maar dit geen hands vond. Ook weer helder verantwoord. Gelijk vanaf de aftrap zocht het derde nog een keer de aanval en de bal kwam voor de voeten van Vincent die 1 op 1 met de keeper kon binnenschieten maar de keeper blokte de bal. In de rebound stond Roy erg goed op te letten en kon zo alsnog de 4-3 binnenschieten. Wat een ontlading bij deze meer dan terechte goal. Hierna besloot de scheidsrechter ook direct af te fluiten.

Een wedstrijd met een ruw randje dus. Maar uiteindelijk bleven de drie punten in Vroomshoop. Alexander is de komende competitie wedstrijd geschorst. En we hopen dat Chris J snel zal herstellen!

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Bart Jans, 2. Justin Dommerholt, 3. Alexander Fokkert 4. Jan Willem Drees, 5. Tony Toerse (’45 Dennis Valk), 6. Thimo Elzinga, 7. Christiaan Jansen (’17 Vincent de Vries), 8. Danny Ribberink (’60 Ruben Smedema), 9. Roy Kuilder, 10. Bart-Jan Staman, 11. Niek Staarman. 15. Johan Diek.

Aankomende woensdag speelt het derde in de eerste knock-out van de beker. Hoofdklasser Berkum 2 komt op bezoek en er wordt om 20:00 afgetrapt.