Zes punten uit twee wedstrijden voor de mannen van het derde

Na vorige week in een ware slachtpartij te hebben gewonnen van Hardenberg ’85 2, stond vandaag Bruchterveld 2 op het programma. Bruchterveld had hun eerste wedstrijd gelijk gespeeld tegen Mariënberg 2 en waren in de beker derde geworden met één gewonnen wedstrijd.

Er werd onder leiding van scheidsrechter M. Meijer om 14:30 afgetrapt op het kunstgras van Bruchterveld. Het was al snel duidelijk dat Bruchterveld in een 1-4-4-2 systeem speelde en ze druk wilden zetten op de backs van het derde. Ze lieten het centrale duo Alexander en Tony vrij in de opbouw en probeerde hun passes te dwingen op de backs om hier vol druk op te zetten. Dit lukte ze vrij aardig en hierdoor was het voor de mannen van het derde moeilijk om afspeel mogelijkheden te vinden. Het middenveld werd ingesloten door een blok van 6 man waardoor het ook voor hun vrij lastig bewegen was. Zo sukkelde de wedstrijd een beetje voort de mannen van het derde hadden veel van het balbezit maar konden niets tot weinig creëeren. Bruchterveld wat vooral speelde op de lange bal achter de verdediging van de boys was hierdoor weinig in balbezit. We kregen een grote kans via Niek die op de paal schoot en ook Thimo kwam 1 op 1 met de keeper na een mooie pass van Bart-Jan maar de keeper hinderde het schot.

In de 32e minuut sloeg het noodlot toch toe naar eigen zeggen was er onoplettendheid bij Lars die een diepe bal verkeerde inschatte. De linksbuiten kwam achter de verdediging en gaf de bal breed waarbij de spits kon inschieten 1-0. Licht geïrriteerd werd er afgetrapt door het derde en gelukkig was het 4 minuten later wel raak. Niek zette zichzelf met een fantastisch geplaatste vrije trap voor de derde keer dit seizoen als eerst op het scorebord van het derde 1-1. Twee minuten later in de 38e minuut kantelden de boys en zetten zij druk op de linksback van Bruchterveld, Na goed doorstappen van Lars wist hij de bal te veroveren en in te spelen bij Christiaan J die op zijn beurt Bart-Jan diep stuurde. Bart-Jan twijfelde niet en schoot overtuigend de 1-2 binnen. Dit was duidelijk niet wat Bruchterveld verwacht had na de 1-0 voorsprong maar het derde draaide deze stand met volle overtuiging om. In de 44e minuut werd wederom door goed drukzetten van achteruit een voorzet van Niek door Christiaan J omgezet in een doelpunt en ging het derde rusten met een comfortabele 1-3 voorsprong.

In de rust was coach Richard tevreden met de stand die we hadden omgekeerd van achterstand in een voorsprong. Maar het moest beter in balbezit en het derde moest onder de druk uit voetballen. Lars en Tom werden gewisseld voor Dennis en Vincent. Dennis kwam centraal naast Alexander te spelen en Tony verhuisde naar de linksback. Christiaan J ging van rechtsbuiten naar rechtsback en Vincent kwam op de rechtsbuiten.

De tweede helft werd al snel een formaliteit want Roy scoorde in de 47e minuut al de 1-4, na goed wegdraaien van zijn directe tegenstander schoot hij de bal met volle overtuiging tegen de touwen. Hoewel het derde verwacht had dat Bruchterveld nu druk zou gaan zetten op de verdediging deden zij dit niet en lieten net als in de eerste helft het centrale duo vrij voor de opbouw. Met een marge van drie doelpunten natuurlijk erg lekker voor het derde. Dus de wedstrijd werd getemporiseerd. Het derde liet de bal rustig rondgaan en wachtte op een kans om diep te gaan en zo niet speelden ze de bal weer terug. In de 66e minuut mocht Roy na attent reageren een tweede streepje achter zijn naam zetten want hij schoot de 1-5 binnen. Dit was pas het moment dat Bruchterveld er voor koos om de opbouw vast te gaan zetten bij het derde, maar dit was natuurlijk te laat. Enkele kleine kansjes deden zich nog voor in de buurt van het doel van keeper Bart Jans. Bart-Jan kreeg nog geel voor een lichte overtreding in de 81e minuut. Maar Bruchterveld wist niet meer te scoren en het derde ging met een overtuigende 1-5 van het veld.

Zes punten dus uit twee wedstrijden en hierdoor staat het derde samen met SC Lutten en HHC Hardenberg bovenaan. Maar op doelsaldo op een tweede plaats. Volgende week word er om 14:30 afgetrapt in Mariënberg om daar tegen het plaatselijke tweede elftal te spelen. Mariënberg staat na twee speelronden op een 8e plaats met 1 punt die vorige week werd behaald tegen Bruchterveld.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling; 1. Bart Jans, 2. Lars Elzinga (’45 Vincent de Vries), 3. Alexander Fokkert, 4. Tony Toerse, 5. Tom Bouwman (’45 Dennis Valk), 6. Thimo Elzinga, 7. Christiaan Jansen, 8, Danny Ribberink, 9. Roy Kuilder, 10. Bart-Jan Staman, 11. Niek Staarman (’70 Rick van Dijk).