Na vorige week gewonnen te hebben van Enter Vooruit moest het vierde vandaag aantreden tegen SVVN. Hoogvlieger uit de competitie die nog ongeslagen op de tweede plaats stond. De aftrap was om 14:30 op het hoofdveld in Vroomshoop. Het vierde trad aan met de volgende elf: Op doel Dubbink, Verdediging v.l.n.r: Jansen, Toerse, Fokkert en Diek. Middenveld v.l.n.r: Nijmeijer, Veldman en Bernhardt. De voorhoede bestond uit v.l.n.r: Wind, Kuilder en Boerties. De bank werd warm gehouden door Ribberink, Bernhardt en Roelofs. Snoeijer is verkocht aan het vijfde en speelde daar deze dag.

Zoals te lezen is in het vorige verslag was het vierde bezig met een revolutie om ook dit jaar weer het succesteam van de Vroomshoopse Boys te worden, de publiekstrekker de godenzonen oftewel het affiche van de club. Maar dit komt later in het seizoen. Vandaag was het tijd om een standpunt te maken voor de tegenstanders in de competitie. Het vierde is niet een team wat met zich laat sollen. Als je naar De Bosrand komt dan ga je met een lang gezicht naar huis. Dit zijn dingen wat de tegenstanders goed in hun oren moeten knopen. Genoeg over randzaken nu op naar de wedstrijd.

Als snel in de wedstrijd was te zien dat er wat te halen viel voor het vierde. Het vierde was erg sterk in de opbouw en speelde de bal gemakkelijk rond. Door een goed draaiend middenveld met Nijmeijer die boven zichzelf uitstak met verschillende briljante aannames. Wat trouwens niemand weet is dat Nijmeijer hier een meester in is. Hij is iemand die balcontrole les geeft aan onder meer Ronaldinho waar van hier een filmpje is te zien.

Door de opbouw was het balbezit voor het Vierde inmiddels ook 70% tegen 30% van SVVN. Het vierde had dus de overhand en wist dit uit te drukken in enkele goed uitgespeeld kansen. Het zat het vierde elke keer niet mee in de afronding anders hadden ze na dertig minuten al met drie nul voor kunnen staan. Het was een schot van afstand die de brilstand deed doorbreken. Fokkert kwam door vanaf de verdediging, Veldman had hem zien komen en speelde de bal breed. Fokkert dacht niet na en schoot de bal met volle kracht en snelheid richting de kruizing. De keeper wist zich geen raad met dit uitzonderlijke schot en liet de bal glippen door zijn vingers. (Het echte verhaal is Fokkert raakte de bal niet vol en schoot met een boog richting de goal, de keeper leek de bal gemakkelijk te vangen en Fokkert was dan ook alweer op de terugweg, alleen liet de keeper de bal door zijn vingers glippen) Dus 1-0 voor het vierde wat een terechte voorsprong was.

Vlak voor rust wist SVVN gelijk te maken en scoorde met een gelukje de 1-1. Hiermee ging het vierde rusten en konden ze genieten van een welverdiend bakje thee. Het was één van hun betere wedstrijden dit seizoen en ze moesten door op deze voet.

De tweede helft startte en het vierde werd vastgezet tijdens de opbouw. Waardoor ze de tweede helft op een andere manier moesten gaan voetballen. SVVN werd geholpen door de scheidsrechter, terwijl de assistent scheidsrechter vlagde voor buitenspel van een speler die terugkwam lopen van buitenspel maar de bal wel aannam toen die niet meer buitenspel stond (wat dus gewoon buitenspel is) besliste de scheidsrechter dat dit geen buitenspel was en kon SVVN een nieuwe aanval op zetten en scoorde 1-2. Een achterstand voor het vierde, dit waren ze de laatste weken niet meer gewend.

Het vierde moest een spreekwoordelijk tandje bijzetten en ging meer druk naar voren zetten. Dit resulteerde zich meteen in kansen en Boerties die alleen voor de keeper kwam te staan en naar eigen zeggen uit de draai moest schieten (Tuurlijk Boerties jij wel 😉 ) schoot helaas recht op de keeper en kon het vierde niet weer naast SVVN zetten. De druk bleef doorgaan en het was een voorzet van rechts die bij Roelofs in de voeten kwam, Roelofs nam de bal aan en schoot de bal keihard tegen de netten en zette zo wel het vierde weer naast SVVN. Het vierde had nu de overhand en moest door gaan drukken. Kuilder schoot de bal van zijn leven richting de kruizing maar de keeper van SVVN deed beroep op zijn go-go-gadget-arm en dook de bal uit de kruizing, waarbij de keeper geblesseerd raakte en SVVN al toe was aan zijn vierde keeper van dit seizoen. Uit een corner wist SVVN het tegendeel te bewijzen en scoorde 2-3 met nog 10 minuten te gaan. Het leek erop te zitten, het was gespeeld, de revolutie ging niet door maar staakte al naar twee gewonnen wedstrijden. Maar niks is minder waar, het vierde ging één op één spelen en Kuilder wist hier wel raad mee hij zag de opgekomen Fokkert vrij komen op rand zestien en legde bal af, Fokkert schoot tegendraads binnen en bracht het vierde wederom weer naast SVVN.

Met nog 5 minuten op de klok leek de wedstrijd te eindigen in een 3-3 uitslag. Maar niks is minder waar het vierde wist er nog een slot offensief uit te persen. Met veel druk naar voren wist SVVN niet wat hun overkwam het vierde kreeg kans naar kans maar wist de bal niet te maken. Het was aanvoerder Diek die dacht als jullie het niet doen dan zal ik het even voor doen. De bal kwam uit een corner van Bernhardt en Diek vloog als een god boven alles en iedereen uit en knikte de bal tegendraads tegen de touwen en mocht de naam matchwinner gaan gebruiken. Wat een kopbal dit is schaars op de Nederlandse velden. Het vierde won dus de wedstrijd en bracht het eerst verlies toe aan SVVN. Met een heerlijke euforie ging het vierde naar de kantine en het feest ging nog tot in de late uurtjes door.

Volgende week speelt het vierde tegen Excelsior’31 6. Uit werd er met 3-1 gewonnen en thuis zal dit wederom gaan gebeuren. Houdt deze pagina in de gaten want ook volgende week zal er een winst verslag worden toegevoegd aan deze pagina. Vroomshoopse Boys 4 – Excelsior’31 6 om 14:30 op de Bosrand in Vroomshoop.

Van uw plaatselijke redacteur.