Vorige week wist het vierde van hoogvlieger SVVN te winnen. De mannen van het vierde blaakten van het zelfvertrouwen en hadden aan het begin van de week al brieven en e-mails gestuurd naar Rijssen om te vertellen dat ze niet hoefden te komen. Want ze gingen hoe dan ook, op welke manier dan ook met nul punten naar huis. Hieronder de brief;

“Geachte jochies van Excelsior 6.

Aankomende zaterdag hoeven jullie niet op te komen dagen, want jullie gaan hoe dan ook met lege handen naar huis.
De wedstrijd hebben wij al in ons hoofd en jullie worden met 4-1 verslagen op ons kunstgras wat ook wel veld 2 wordt genoemd.
Denken jullie nou echt dat jullie kunnen winnen? Wij zijn in de vorm van onze levens en jullie kunnen er eigenlijk geen pepernoot van.
Dit is jullie laatste kans om niet kansloos ten onder te gaan en met schaamtegevoel naar huis te moeten.

BLIJF GEWOON THUIS!

Gegroet,
De MANNEN van het vierde”

Excelsior reageerde niet op deze brief en zeiden zelfs dat ze de brief nooit hebben ontvangen. Er worden duistere spelletjes gespeeld in de top van Excelsior’31 waar ook Excelsior geen invloed op heeft. Al goed de wedstrijd begon met de volgende elf mannen van het vierde. Dubbink op doel, Diek, Toerse, Fokkert en Jansen in de verdediging. Bernhardt, Ribberink en Veldman op het middenveld en Wind, Kuilder en Roelofs in de voorhoede. Dit betekende dat Boerties en Bernhardt op de bank begonnen.

De wedstrijd startte voortvarend en net zoals vorige week speelde het vierde weer een verzorgde opbouw. Hierdoor kwam er veel meer rust in het team en konden ze rustig rondspelen. Het vierde had de duidelijke overhand en het was eigenlijk wachten op de 1-0. Deze viel pas in de 17e minuut. Het was Roy Kuilder die de bal aflegde op Thomas Roelofs en laatstgenoemde kon rustig binnen schieten en het vierde verlossen van de brilstand.

De rest van de helft verliep rustig, het vierde bleef kalm en speelde als een ervaren team die gewoon wachtte op hun doelpuntjes. Wat nog wel opmerkelijk was is dat de keeper van het vierde Berthil Dubbink een bezoekje moet brengen aan de Pearle omdat hij een overduidelijke terugspeelbal gewoon oppakte en dus een indirecte vrije trap binnen de zestien veroorzaakte. Maar netjes als die was schoot de middenvelder van Excelsior deze hoog in de vangnetten (bedankt nog).

In de 41e minuut vond aanvoerder/God(zie vorige verslag) Johan Diek het wel welletjes en besloot het heft maar weer in handen te nemen met een prachtige solo mede mogelijk gemaakt door de erehaag van Excelsior wist hij de bal strak voor te geven op Roy Kuilder deze kwam goed voor zijn rechtstreekse tegenstander en scoorde 2-0 en bepaalde de ruststand.

In de rust werd alles besproken behalve voetbal. Het vierde had namelijke belangrijkere zaken dan deze gespeelde wedstrijd te gaan bespreken. Danny Ribberink had last van zijn rug en werd gewisseld en ook Thomas Roelofs had genoeg laten zien en mocht ook plaats maken voor een vervanger.

De tweede helft speelde het vierde minder en scoorde Excelsior de aansluitingstreffer het werd 2-1 door een vrije trap/voorzet die er in één keer invloog. Het vierde liet zich niet van de wijs brengen en maakte zich op voor een slotoffensief die pas twintig minuten voor tijd werd ingezet. Het was Harald Boerties (die na twintigduizend keer zeggen van Roy Kuilder dat die naar binnen moest met het drukzetten en het dus ook eindelijk een keer deed) gelijk gevaarlijk kon zijn, hij legde de bal af op Roy Kuilder en deze schoot de bal rustig binnen en maakte zo het breekpunt in de wedstrijd. Nja het breekpunt in de wedstrijd was de rode kaart van Tony T Toerse die dicht bij het breken van de tegenstander zijn been was hij kreeg een terechte directe rode kaart van de overigens goed fluitende scheidsrechter en mocht vroegtijdig gaan douchen. Het vierde raakte niet onder de indruk van het voetballen met een man minder. Want in de 85e minuut scoorde Markus Veldman het laatste doelpunt van de middag na een assist op zichzelf door eerst tegen de paal te schieten (tactisch inzichtelijk zeer sterk) schoot hij zijn tweede poging er als nog in en bepaalde de eindstand.

Dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop en de aankomende weken zult u het vierde ook niet kunnen zien “Shinen” op de Nederlandse velden. Een gemis voor u maar voor de mannen van het vierde is dit wel lekker. Mocht u ze toch missen, dan kunt u ze opzoeken in Oostenrijk want daar zijn de mannen van het vierde deze winter te vinden voor een teamuitje en trainingskamp. Mensen prettige feestdagen toegewenst en tot in het nieuwe jaar.

Van uw plaatselijke redacteur.