Hardenberg ’85 6 – Vrh Boys 5 1-1 (26 oktober 2019)

Dit weekend gingen we naar Hardenberg. Omdat de tuin winterklaar moet, er veel (oude) spelers op omvallen staan en Centerparcs ook gespekt moet worden, was er niet veel animo voor deze wedstrijd. De Nieuwlaars kwamen hier woensdag achter, dus een baaldag kon niet meer. Omdat de lieverds uit Hardenberg de wedstrijd niet wilden verplaatsen, moesten de Nieuwlaars creatief zijn. Uiteindelijk werd de gemiddelde leeftijd nog verder opgeschroefd met Mark Ekkel en Peter Luchies uit het 35+ team. Ook deed Mark Kottier uit het 6e mee, bedankt jongens!

Met 12 man en 1 leider gingen we naar Hardenberg. In de volgende opstelling startten we: 1. Jeffrey  2. Rick  3. Erik  4. Maarten  5. Diego  6. John  7. Mark K.  8. Freddy  9. Mark E.  10. Wouter  11. Peter  12. Frank. Op een afgeschreven kunstgrasmat was het begin wat onwennig. We kwamen dan ook snel op achterstand. Na ongeveer 10 minuten kreeg een middenvelder van Hardenberg vrij baan, kwam oog in oog met Jeffrey en scoorde de 1-0. Daarna kwamen we al snel beter in de wedstrijd en zetten we Hardenberg vast op eigen helft. Jeffrey kreeg verder in de 1e helft niks meer te doen. Wij kwamen een paar keer goed door. Een voorzet van John kon net niet door Peter worden ingetikt bij de tweede paal. Linksback Diego schudde de heupen los en danste langs veel tegenstanders. Dichtbij het doel gunde hij Mark K de kans, jammer genoeg redde de keeper. Ook de gevaarlijke Mark E kwam net niet tot scoren. De bedrijvige Freddy kreeg nog een kans, maar kon de bal net niet goed controleren. Nadat een natrappende Hardenberger 10 minuten naar de kant moest konden we nog meer druk zetten. De treffer viel ook. Een (slappe) vrije bal van Maarten kon niet klem worden gepakt door de keeper. John was er als de kippen bij om 1-1 te maken.

Na rust, Frank viel in voor Rick, was de eerste grote kans voor Hardenberg. Een voorzet werd op de lat getikt. Na rust was het wat minder bij ons en was de wedstrijd meer in evenwicht. Jeffrey had het ook wat drukker, maar voorkwam verdere tegentreffers door goed te keepen. John was inmiddels naar de spits te gaan en was gevaarlijk. Een hard schot van hem buiten de 16 werd knap gepakt door de keeper van Hardenberg. Ook kregen we vele corners, die helaas niet konden worden benut door de luchtmacht. Verdere kansen voor o.a. Peter en Mark K troffen geen doel. In blessuretijd kon John de matchwinner worden na een uittrap van Jeffrey. 1 op 1 met de keeper wilde hij de bal lobben, maar de keeper had dit door en blokte de bal. We eindigden op 1-1, waarmee we ons eigenlijk te kort hebben gedaan. Volgende week moeten we naar de voormalige koploper HHC, die vandaag verrassend verloren van Den Ham. Hopelijk is het herfstdipje voorbij en kunnen we volgende week weer drie punten pakken met voldoende spelers.