SVZW 6 – FC BIJ-LANGE-NA-NIET-FIT

Een verpletterend slot van het najaar voor de mannen van boys 4. Vier wedstrijden op rij gewonnen en dat waren niet zomaar wedstrijden. Prachtig affiche voor de club maar ook de fans kwamen weer in grote getallen naar de wedstrijden van het magische vierde. Vandaag stond er een nieuwe kraker op het programma achteraf kan de wedstrijd een echte spierenkraker genoemd worden maar meer hierover later in het verslag. Het was SVZW 6 de koploper in de competitie waar de mannen van het vierde naar toe moesten reizen.

Met maar liefst één wissel ging de wedstrijd van start in de volgende opstelling; Dubbink, Fokkert,Diek,Wouters,Bernhardt, – Bernhardt, Ribberink, Wind, – Boerties, Kuilder, Roelofs en Veldman begon aan de kant met het pasje wat nog in Vroomshoop lag. Meteen in het begin van de wedstrijd was al te zien dat de mannen van het vierde tegenover een geoliede machine stonden met veel loopvermogen en kracht. Het enige wat het vierde kon doen was inzakken tot de achterlijn en maar hopen dan The Flying Dutchman Berthil Dubbink de ballen eruit wist te houden. Het vierde kwam er kort weg niet aan te pas en dat Fokkert SVZW dan ook nog even handje hielp door nonchalant een bal te laten lopen (die dus blijkbaar nog binnen was te houden door de linksbuiten) kon deze bal worden voorgezet op de spits en hij scoorde dan de 1-0 in de 20e minuut. Tot de rust kregen de mannen van het vierde welgeteld één grote kans. Het was een aanval opgezet door Diek die Ribberink zag vertrekken hij gaf op zijn beurt de bal weer op Roelofs en deze had mogen/moeten scoren maar besloot naast.

Het was rust en op dit moment kwamen de mannen van het vierde erachter dat het misschien niet zo slim was om afgelopen donderdag pas weer te beginnen met trainen. Sommigen waren kapot en sommigen zaten al tegen krap aan. Dit beloofde nog wat voor de tweede helft.

Er werd gewisseld Veldman zijn pasje was inmiddels via duivenpost gebracht en hij mocht de plaats van Wind in nemen en kwam Links half te staan. Achteraf een oliedomme wissel van de trainer. Mocht het niet zo zijn dat Veldman gewoon uitstekend speelde op de linkshalf maar het was de wissel van de vlagger waar de trainer de fout inging. Want de vlagger (ja je leest het goed) de vlagger kostte ons de 2-0 achterstand. Het was Wind die in de 55e minuut niet vlagde voor een overduidelijke buitenspel goal waardoor er dus ook niet gefloten werd door de scheids en de mannen van het vierde wederom mochten gaan aftrappen. Op dit moment kon je duidelijk zien dat het de mannen van vierde teveel kracht hadden gegeven of in ieder geval niet meer kracht konden geven het was eenrichtings verkeer richting onze goalie Dubbink. Maar toch konden de mannen wat terug doen het was namelijk Kuilder die slim een penalty verdiende en deze dan ook met volle overtuiging inschoot en zo de aansluitingstreffer scoorde. Deze goal maakte niet meer uit want het krampachtige vierde kon niks meer beginnen tegen het goed maar vooral ook fit spelende SVZW. De 3-1 viel in de 75e minuut de verdedigers van het vierde hadden niet meer de kracht om nogmaals achter de bal aan te rennen. Op dit moment vond Fokkert het genoeg nja Fokkert zelf niet maar zijn kuiten zeiden ga jij maar is even wisselen. Op dit moment ging het vierde nog een slotoffensief eruit gooien door 1 op 1 te gaan voetballen. Maar dit was niet te zien want SVZW viel meer aan dan ooit te voren en als de uitstekend keepend Berthil Dubbink er niet had gestaan hadden ze waarschijnlijk wel met 10-1 verloren.

Tijd om weer een week te trainen en weer fit te worden al zal dat trainen er waarschijnlijk wel weer niet in inzitten Knipogen. Volgende week wordt er gespeeld tegen Kloosterhaar een prachtige derby waarbij Ruben Wouters nog goede herinneringen aan heeft want hij scoorde deze wedstrijd en Ruben is niet een jonge die vaak scoort. Oja trouwens het was wel in de verkeerde goal maar bijzonder knap afgewerkt. Alle supporters bedankt voor het meereizen en ook aankomende zaterdag zal er weer een buscombi vertrekken richting Kloosterhaar. Mocht je niet met de bus willen je kunt ook altijd met de Intercity richting Kloosterhaar.

Van uw plaatselijke redacteur.